افزونه افزایش سرعت سایت وردپرسی: معرفی بهترین افزونه ها + توضیح کامل

امروزه افراد مختلف به دنبال بهترین افزونه افزایش سرعت سایت وردپرس هستند تا سرعت وب سایت خود را بالا ببرند. همانطور که می دانید، سرعت سایت تاثیر بسیاری در جذب مخاطب و افزایش مشتری دارد و باید توجه ویژه ای به آن شود. بهترین افزونه های افزایش سرعت سایت وردپرسی شامل موارد زیر می باشد که در ادامه به طور کامل توضیح داده می شوند: افزونه LiteSpeed Cache، افزونه WP Rocket، افزونه WP Smush، افزونه WP Fastest Cache، افزونه WP Optimize

دریافت مشاوره

در این مقاله ساده ترین و کاربردی ترین راهکارها بیان شد. در صورتی که تمایل دارید حل مشکل خود را به ما بسپارید، با شماره زیر تماس بگیرید.

افزونه افزایش سرعت سایت وردپرس

فهرست مطالب

اهمیت افزایش سرعت سایت با افزونه

زمانی که شما یک سایت وردپرسی را طراحی می کنید، باید با رعایت اصول سئو، بازدید سایت خود را بالا ببرید. یکی از عوامل موثر بر بازدید سایت، میزان سرعت باز شدن سایت است. اگر کاربر وارد سایت شود و زمان زیادی را منتظر لود سایت بماند، قطعا دیگر تمایلی به بازدید کامل از وب سایت و خرید محصول ندارد. در اکثر موارد کاربر حتی منتظر لود کامل سایت نمی شود و به سراغ سایت رغیب می رود.

برخی از افراد معتقدند تنها داشتن رابط کاربری جذاب در افزایش مشتری کافی است در صورتی که اگر سرعت سایت مورد قبول کاربر نباشید، از سایت خارج شده و نمی تواند تحت تاثیر طراحی جذاب سایت قرار بگیرد. در واقع آمار و ارقام نشان می دهد اگر سایت بیشتر از 3 ثانیه لود شود ترافیک سایت به شدت کاهش پیدا کرده و باعث از دست دادن رتبه سئو سایت خواهد شد.

پس داشتن یک سایت با سرعت قابل قبول، تاثیر بسیاری در جذب کاربر و افزایش بازدید وب سایت دارد که نتیجه بالا بودن بازدید وب سایت قطعا به افزایش مشتری منجر می شود.

معرفی افزونه افزایش سرعت سایت وردپرسی

برای افزایش سرعت سایت وردپرسی راه های بسیاری وجود دارد که مورد استفاده قرار می گیرد اما در این مقاله قصد داریم راهکارهایی را معرفی کنیم که مالک سایت بتواند به راحتی آن ها را پیاده سازی و اجرا کرده و سرعت سایت خود را افزایش دهد.

انتخاب افزونه مناسب برای افزایش سرعت سایت، به عوامل مختلفی از جمله وب سرور سایت دارد. برای هر سایت با توجه به وب سرور آن می توان افزونه مخصوصی نصب و فعالسازی کرد تا سرعت سایت را کاهش داده و رضایت کاربران را جلب نمود.

وظیفه اصلی وب سرورها نمایش سایت به کاربران است. وقتی کاربر وارد وب سایت می شود، یک درخواست به سمت سرور ارسال می گردد. وب سرور وظیفه دارد به درخواست کاربر پاسخ داده تا سایت باز شود. همچنین کاربر پس از ورود به سایت، هر اقدامی که انجام دهد، یک درخواست به وب سرور ارسال می گردد. حالا برای افزایش سرعت عملکرد وب سرور لازم است از افزونه های متناسب با وب سرور سایت خود استفاده کنید تا سرعت سایت به درستی افزایش یابد.

به طور کلی 4 نوع وب سرور وجود دارد. Apache، Nginx، IIS و LightSpeed همگی وب سرورهایی هستند که ممکن است از آن ها استفاده کنید. اگر از نوع وب سرور خود مطلع نیستید می توانید وارد وب سایت whois.domaintools.com شوید و در باکس جستجو آدرس سایت خود را وارد کنید. پس از فشردن دکمه search می توانید در قسمت Server Type نوع وب سرور خود را مشاهده کنید.

افزونه افزایش سرعت سایت وردپرس

افزونه های متناسب با هر یک از این سرورها شامل موارد زیر است:

1. افزونه LiteSpeed Cache

افزونه لایت اسپید کش یکی از بهترین افزونه های کش می باشد که توسط تیم برنامه نویسی وب سرور لایت اسپید نوشته شده تا کاربران بتوانند به راحتی با استفاده از این وب سرور و افزونه هماهنگ با آن سرعت وب سایت خود را افزایش دهند. همچنین این افزونه به صورت رایگان و متن باز در مخزن وردپرس قابل دسترسی است که می توانید بدون پرداخت هیچ هزینه ای آن را نصب و فعالسازی نموده و از امکانات آن استفاده کنید.

دقت کنید در صورتی که وب سرور شما لایت اسپید نیست، از این افزونه استفاده نکنید. استفاده از LiteSpeed Cache برای وب سرورهای دیگر نه تنها سرعت سایت را افزایش نمی دهد، بلکه باعث سنگین شدن سایت و کاهش سرعت آن می شود.

امکاناتی که لایت اسپید در اختیار شما قرار می دهد شامل:

  • بهینه سازی تصاویر
  • بهینه کردن لود صفحات سایت و رتبه گوگل آن
  • استفاده از تصاویر با فرمت webp
  • پشتیبانی از CDN ها مثل cloudflare
  • فشرده سازی و حذف خودکار دیتابیس
  • پشتیبانی از HTTPS و HTTP/2
  • کش مرورگر
  • امکان تعیین پاکسازی کش در زمان های تنظیم شده
  • ساخت نقشه برای Crawler و بهبود سرعت آن
  • ایجاد کش مخصوص موبایل و دستکتاپ به صورت جداگانه
  • وجود تنظیمات حرفه ای کاربرها
  • رابط کاربری آسان و قابل فهم

2. افزونه WP Rocket

راکت یکی از بهترین افزونه های کش وردپرس می باشد که توسط برخی از شرکت های ایرانی فارسی سازی شده است. افزایش سرعت سایت با افزونه Rocket به دلیل رابط کاربری ساده، طرفداران بسیاری دارد. با فعال سازی این افزونه می توانید از قابلیت های بسیاری بهره مند شوید که سرعت وب سایت را بهینه می کند.

WP Rocket متناسب با وب سرور nginx بوده و بدون هیچگونه مشکلی با آن هماهنگ می شود. اگر وب سرور شما nginx است می توانید با خیال راحت از افزونه WP Rocket استفاده کرده و سرعت سایت خود را افزایش دهید.

در صورتی که این افزونه را از سایت اصلی خریداری کنید، بر روی وب سرور آپاچی نیز به خوبی کار می کند. قیمت این افزونه بر روی سایت اصلی حدودا چند ده دلار می باشد.

مهم ترین قابلیت های WP Rocket شامل موارد زیر است:

  • فشرده کردن فایل‌های وردپرسی (Gzip Compression)
  • اتصال سایت به CDN
  • بهینه سازی فایل های HTML ،CSS و JS
  • بارگذاری تصاویر (Lazy Loading)

به دلیل اینکه این افزونه رایگان نیست، برای نصب و فعالسازی آن باید از سایت های معتبر اقدام به خرید کنید. برای تهیه این افزونه ما به شما سایت ابزار وردپرس را پیشنهاد می دهیم.

افزونه افزایش سرعت سایت وردپرس
افزونه WP Rocket برای افزایش سرعت سایت وردپرسی

3. افزونه WP Smush

یکی از ساده ترین و تاثیرگذارترین روش ها برای افزایش سرعت سایت، فشرده سازی و کاهش حجم تصاویر است. افزونه WP Smush به شما کمک می کند به راحتی تصاویر را بدون افت کیفیت بهینه و فشرده سازی کنید و پس از افزایش سرعت سایت با افزونه، کاربران زیادی را به سایت جذب نمایید. همچنین این افزونه با فعالسازی قابلیت بارگذاری تنبل (lazyload) باعث می شود تنها زمانی که بر روی عکس مورد نظر اسکرول می شود، بازشده و در نتیجه سرعت سایت افزایش یابد. دقت داشته باشید که این افزونه تنها تصاویری که بر روی سایت وردپرس قرار داشته و در کتابخانه رسانه موجود باشد، بهینه می کند.

 به طور کلی کاربردهای افزونه WP Smush شامل موارد زیر است:

  • فشرده سازی دو برابری تصاویر
  • فشرده سازی تصاویر به صورت گروهی
  • فشرده سازی تصاویر بصورت خودکار
  • پشتیبان گیری از تصاویر اصلی
  • تشخیص تغییر اندازه تصویر
  • پشتیبانی از فرمت WebP
  • تبدیل خودکار PNG به JPEG
  • فشرده سازی تصویرهای بزرگ با حجم خیلی بالا
  • دایرکتوری
  • بارگذاری تنبل(LazyLoad)
  • حذف یا نگهداری متادیتای تصاویر
  • ادغام با صفحه ساز WPBakery
  • ادغام با گالریNextGen
  • پشتیبانی از گوتنبرگ
  • پشتیبانی از AmazonS3
افزونه افزایش سرعت سایت وردپرس
افزایش سرعت سایت با افزونه WP Smush

4. افزونه WP Fastest Cache

کسانی که به دنبال بهترین افزونه کش رایگان هستند می توانند از WP Fastest Cache استفاده کنند. این افزونه به دلیل ارائه خدمات بالا به صورت رایگان طرفداران بسیاری دارد. بهینه سازی فایل های HTML، CSS و JS و پاکسازی دیتابیس از مهم ترین قابلیت های این افزونه است. گزینه Lazy Load و بهینه سازی تصاویر در این افزونه غیر فعال است و در صورتی که می خواهید از این قابلیت ها استفاده کنید می توانید در کنار Fastest Cache، افزونه اسموش را نیز نصب و فعالسازی نمایید. اصولا WP Fastest Cache همزمان با اسموش به خوبی کار می کند و مشکلی در روند سایت ایجاد نمی شود.

پس از نصب و فعالسازی این افزونه می توانید تنظیمات را به صورت زیر برای وب سایت خود اعمال کنید:

افزونه افزایش سرعت سایت وردپرس
نصب و فعالسازی WP Fastest Cache

در صورتی که پس از انجام تنظیمات افزونه کش متوجه نامناسب بودن آن برای وب سایت خود شدید، می توانید با ما در ارتباط باشید و از درستی تنظیمات WP Fastest Cache مطمعن شوید.

5. افزونه WP Optimize

این افزونه یکی دیگر از افزونه های رایگان و محبوب است که قابلیت های بسیاری را بر روی سایت پیاده سازی می کند. بخشی از این قابلیت ها رایگان در اختیار شما قرار دارد اما بخش دیگر باید خریداری شود تا بتوان از آن ها استفاده کرد. به طور کلی قابلیت های زیر در افزونه Optimize در دسترس می باشد.

  • فشرده سازی تصاویر با حجم بالا
  • کش کردن صفحات سایت
  • پاک‌ کردن موارد غیرضروری در پایگاه داده

دریافت مشاوره فنی

برخی از وب سایت ها به دلیل حجم بالای اطلاعات و دریافت ورودی بالا، نیازمند جلسات مشاوره هستند تا بتوانند سرعت سایت خود را افزایش دهند. در جلسات مشاوره آیگن وب، کارشناس سئو سایت به کارفرما کمک می کند، اصول مورد نیاز برای افزایش سرعت سایت را پیاده سازی نماید. برای دریافت مشاوره می توانید با کارشناسان آیگن وب در تماس باشید و پس از انجام اقدامات لازم جهت افزایش سرعت سایت، به کسب و کار خود رونق دهید.

سخن آخر

برای افزایش سرعت سایت راهکارهای بسیاری وجود دارد که ما در این مقاله سعی کردیم ترفندهایی که برای شما قابل اجرا هستند و تاثیرگذاری بالایی در سرعت سایت دارند، به طور کامل توضیح دهیم. اگر راهکارهای مختلفی که بیان شد را برای افزایش سرعت سایت خود انجام دادید و نتیجه مطلوبی در پی نداشت، می توانید به ما پیام داده و پس از ارتباط با کارشناسان ما، مشکل سرعت وب سایت بررسی و حل گردد.

Share this post with your friends

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

افزایش سرعت سایت وردپرسی

افزایش سرعت وردپرس | چگونه سرعت سایت وردپرس را افزایش دهیم؟

امروزه افزایش سرعت سایت وردپرسی از اهمیت بالایی برخوردار است و صاحبان کسب و کارها به دنبال یافتن راه های افزایش سرعت سایت وردپرسی هستند. برای بالا بردن سرعت سایت وردپرس روش های بسیاری مانند استفاده از CDN، بهینه سازی تصاویر، فعالسازی GZIP و… وجود دارد که هر کدام در جایگاه خود بر روی سرعت سایت موثر است. در ادامه تمامی راهکارهای افزایش سرعت سایت وردپرس را به طور کامل توضیح می دهیم.

مطالعه بیشتر
بالا بردن سرعت لود سایت وردپرس

بالا بردن سرعت لود سایت وردپرس: صفر تا صد افزایش سرعت بارگذاری

امروزه بالا بردن سرعت لود سایت وردپرس و جذب مشتری دغدغه اصلی صاحبان کسب و کارها می باشد. دلیل اهمیت افزایش سرعت بارگذاری سایت وردپرس، ارتباط مستقیم آن با بالا بردن بازدیدکنندگان سایت و در نتیجه تعداد مشتریان می باشد. گوگل اعلام کرده اگر قصد بالا بردن بازدید سایتتان را دارید، باید راهکارهای افزایش سرعت باز شدن سایت را پیاده سازی کنید تا پس از جلب رضایت کاربران، رتبه بیشتری نسبت به رقبا کسب نمایید. و اما ترفندهایی که در این مقاله برای افزایش سرعت بالا آمدن سایت بیان می کنیم شامل بهینه سازی تصاویر، استفاده از CDN، بهینه سازی دیتابیس و… است.

مطالعه بیشتر
افزایش سرعت وردپرس بدون افزونه

افزایش سرعت وردپرس بدون افزونه: آموزش کامل

در سال های اخیر به دلیل اهمیت سرعت سایت وردپرسی، صاحبان وب سایت برای افزایش سرعت سایت خود به دنبال راهکارهای موثر هستند. به همین جهت ما تصمیم گرفتیم در این مقاله راهکارهای افزایش سرعت وردپرس بدون افزونه را برای شما شرح دهیم تا بتوانید به راحتی مشکل وب سایت خود را شناسایی و آن را رفع کنید. راهکارهایی مانند استفاده از CDN، استفاده از هاست یا سرور مناسب، فعالسازی GZIP و… همگی راه های افزایش سرعت سایت هستند که می توانید بدون نصب هیچ افزونه ای بر روی سایت اعمال کنید. برای آشنایی بیشتر با هر یک از راهکارها تا انتها با ما همراه باشید.

مطالعه بیشتر
افزونه افزایش سرعت سایت وردپرس

افزونه افزایش سرعت سایت وردپرسی: معرفی بهترین افزونه ها + توضیح کامل

امروزه افراد مختلف به دنبال بهترین افزونه افزایش سرعت سایت وردپرس هستند تا سرعت وب سایت خود را بالا ببرند. همانطور که می دانید، سرعت سایت تاثیر بسیاری در جذب مخاطب و افزایش مشتری دارد و باید توجه ویژه ای به آن شود. بهترین افزونه های افزایش سرعت سایت وردپرسی شامل موارد زیر می باشد که در ادامه به طور کامل توضیح داده می شوند:
افزونه LiteSpeed Cache،
افزونه WP Rocket،
افزونه WP Smush،
افزونه WP Fastest Cache،
افزونه WP Optimize

مطالعه بیشتر
افزایش سرعت سایت لاراولی

افزایش سرعت سایت لاراولی: راهکار های عملی و 100% موثر

امروزه به دلیل محبوبیت گسترده لاراول، افزایش سرعت سایت لاراولی اهمیت بالایی پیدا کرده است. همانطور که می دانید لاراول فریمورکی است که برای ساخت وب سایت و اپلیکیشن مورد استفاده قرار می گیرد. بر خلاف وردپرس، جوملا، دروپال و… برای افزایش سرعت سایت لاراولی نمی توان از افزونه ها استفاده کرد. به همین دلیل ما این مقاله را به معرفی راه های بالا بردن سرعت سایت لاراولی مانند بهینه سازی تصاویر، استفاده از CDN، فعالسازی GZIP و… اختصاص دادیم.

مطالعه بیشتر
افزایش سرعت سایت

افزایش سرعت سایت: آموزش کامل + ویدئو رایگان

افزایش سرعت سایت یکی از عوامل تاثیرگذار بر سئو سایت و جذب مشتری است. پس اگر می خواهید بازدید وب سایت خود را افزایش دهید، باید ترفندهای افزایش سرعت سایت را با دقت بالا مطالعه و بر روی سایت خود پیاده سازی کنید. در ادامه به پاسخ سوال “چگونه سرعت سایت را بالا ببریم” می پردازیم، پس تا انتها با ما همراه باشید:

مطالعه بیشتر
افزایش سرعت سایت وردپرسی در موبایل: راهکار های کاملا موثر

افزایش سرعت سایت وردپرسی در موبایل: راهکار های کاملا موثر

امروزه به دلیل استفاده گسترده از تلفن های هوشمند، افزایش سرعت سایت وردپرسی در موبایل اهمیت بالایی دارد. برخی تصور می کنند تنها ریسپانسیو بودن سایت کافی است و به افزایش مشتری کمک خواهد کرد، در صورتی که باید به بهبود پروفرمنس سایت در موبایل نیز توجه بسیاری شود.
راهکارهای متفاوتی مانند بهینه سازی تصاویر، فعالسازی کش، بروزرسانی سایت و… برای افزایش سرعت سایت وردپرسی در موبایل وجود دارد که اگر تمام موارد بر روی سایت اعمال شود، افزایش سرعت چشمگیری را شاهد خواهیم بود. در ادامه با ما همراه باشید تا با این راهکارها به طور کامل آشنا شوید:

مطالعه بیشتر
افزایش سرعت سایت های شلوغ: راهکار های تست شده و موثر

افزایش سرعت سایت های شلوغ: راهکار های تست شده و موثر

در سال های اخیر گوگل برای افزایش رتبه یک وب سایت توجه ویژه ای به سرعت آن دارد. به همین دلیل افزایش سرعت سایت های شلوغ به یکی از دغدغه های سئوکاران تبدیل شده است. برای افزایش سرعت سایت راهکارهای بسیاری مانند بهینه سازی تصاویر، استفاده از CDN، استفاده از هاست یا سرور مناسب و… وجود دارد که با رعایت آن ها می توانیم تاثیر بسیاری در سرعت سایت خود بگذاریم و رضایت مشتریان را جلب کنیم. در همین راستا ما این مقاله را برای ارائه راهکارها آماده کرده ایم.

مطالعه بیشتر
پشتیبانی فنی سایت وردپرس چیست؟

خدمات پشتیبانی سایت وردپرس ( لیست خدمات پشتیبانی سایت + ویدئو رایگان)

خدمات پشتیبانی سایت وردپرس توسط تیم سازنده‌ی سایت های وردپرسی …

مطالعه بیشتر
خدمات پشتیبانی سایت وردپرس شامل چیست؟

پشتیبانی فنی سایت چیست؟ پشتیبانی فنی وردپرس – خدمات پشتیبانی فنی

پشتیبانی فنی سایت به سلسله فرآیندهایی گفته می‌شود که مشتریان …

مطالعه بیشتر
به بالای صفحه بردن