افزایش سرعت سایت: آموزش کامل + ویدئو رایگان

افزایش سرعت سایت یکی از عوامل تاثیرگذار بر سئو سایت و جذب مشتری است. پس اگر می خواهید بازدید وب سایت خود را افزایش دهید، باید ترفندهای افزایش سرعت سایت را با دقت بالا مطالعه و بر روی سایت خود پیاده سازی کنید. در ادامه به پاسخ سوال "چگونه سرعت سایت را بالا ببریم" می پردازیم، پس تا انتها با ما همراه باشید:

دریافت مشاوره

در این مقاله ساده ترین و کاربردی ترین راهکارها بیان شد. در صورتی که تمایل دارید حل مشکل خود را به ما بسپارید، با شماره زیر تماس بگیرید.

افزایش سرعت سایت

فهرست مطالب

دلیل اهمیت افزایش سرعت سایت

شاید بپرسید چرا باید به سرعت وب سایت خود اهمیت دهیم، در صورتی که رابط کاربری جذابی داریم و خدمات متنوع و با کیفیت به مشتری ارائه می دهیم؟ دلیل اهمیت سرعت سایت دقیقا درون همین سوال نهفته است.

یک سایت پس از طراحی و پیاده سازی باید توسط کاربران مشاهده شود وگرنه وجود محصولات و خدمات باکیفیت نتیجه ای به دنبال ندارد. تحقیقات نشان می دهد یک ثانیه تاخیر موجب کاهش 11 درصد بازدید از وب سایت، 16 درصد افت رضایت مشتری و کمتر از 7 درصد از کاربران به مشتری تبدیل می شود. در این حالت هیچگاه وب سایت شما با یک طراحی جذاب توسط کاربران دیده نمی شود.

می توان گفت وقتی که کاربر وارد سایت می شود و زمان زیادی را صرف باز شدن سایت می کند، دیگر جذابیت سایت و کیفیت محصولات و خدمات برای او اهمیت ندارد. حتی درصدی از کاربران تا لود کامل سایت صبر نمی کنند و به سراغ سایت های رقیب می روند. در واقع با بی توجهی به سرعت سایت عملا مشتریان خود را دو دستی تقدیم رقیبتان کرده اید.

منظور از سرعت بالای سایت دقیقاً چقدر است؟

منابع معتبر جهانی اعلام کرده اند، بهترین حالت سرعت لود یک وب سایت 1 ثانیه است اما می توان به طور میانگین مدت 1 الی 3 ثانیه را به عنوان زمان بهینه برای باز شدن یک سایت در نظر گرفت. یعنی اگر سایت شما در مدت 3 ثانیه باز شود هیچ مشکلی در سرعت سایت شما وجود ندارد.

اما اگر سایت شما طی 3 تا 7 ثانیه لود می شود، باز هم قابل قبول است و می توان گفت در بازه زمانی استاندارد قرار دارد و تفاوت آن، دریافت نرخ کمتر ترافیک و بازدید کاربر می باشد. در صورتی که باز شدن سایت شما بیشتر از 10 ثانیه طول می کشد، یعنی سرعت سایت مشکل داشته و باید دلایل کاهش آن را بررسی کرده و در جهت رفع آن اقدام کنید.

البته واقعیت امر این است که یک سری ابزارهای تست که در خارج از ایران هستند، هنگام تست سرعت سایت های ایرانی، تقریبا 1 الی 2 ثانیه تاخیر بیشتری محاسبه می کنند و دلیل آن دور بودن سرور آن ها از سرورهای داخل ایران است.

البته به دلیل اینکه سرعت اینترنت ایران به نسبت استاندارد جهانی بسیار کمتر است، تاخیر 1 الی 2 ثانیه بیشتر برای سایت های ایرانی قابل قبول می باشد.

نحوه افزایش سرعت سایت

برای افزایش سرعت سایت به حد استاندارد باید مهم ترین نکات و ترفندها را رعایت کنید. شاید پیاده سازی تمام نکات برایتان دشوار باشد اما باید اساسی ترین آن ها را انجام دهید تا سایت خود را ارتقا دهید. در ادامه بیان می کنیم که چگونه سرعت سایت را افزایش دهیم و با جذب کاربران، مشتریان خود را گسترش دهیم.

حذف خطاهای 404 سایت

خطاهای 404 در صفحه ای از سایت باعث کاهش سرعت بارگذاری آن صفحه خواهد شد. علاوه بر مشکلاتی که برای سئو وبسایت به وجود می‌آورد، سرعت لود سایت در موبایل و دسکتاپ کاهش می دهد. دلیل اصلی آن است که مرورگر کاربر زمانی را برای دانلود محتوایی می کند که در واقع وجود ندارد. همین باعث می شود که زمان بیشتری سپری شود که سایت به سراغ دانلود دیگر منابع برود. تصاویر، فایلهای CSS و Javascript و فونت ها از جمله مهم ترین منابعی هستند که خطای 404 آن ها بیشتر دیده می شود.

برای رفع این مشکل می توانید از طریق سایت Online Broken Link Checker و در صورت استفاده از وردپرس افزونه Broken Link Checker را نصب کنید و پس از شناسایی لینک های خراب و از کار افتاده، آن ها را ریدایرکت و اصلاح کنید.

کاهش تعداد درخواست ها هنگام باز شدن سایت

یکی از مشکلاتی که موجب سرعت نداشتن سایت می شود، افزایش تعداد درخواست های HTTP است. زمانی که مرورگر به دنبال دانلود یک منبع مثلا فایل Javascript، CSS و یا حتی تصاویر یک سایت می باشد، یک درخواست نامیده می‌شود. حالا هرچقدر تعداد این فایل ها و تصاویر بیشتر باشد، تعداد درخواست ها افزایش یافته و سرعت باز شدن سایت را کاهش می دهد. موارد زیر راهکارهایی است که می توانید برای کاهش درخواست ها استفاده کنید:

  • غیرفعال کردن افزونه های غیرضروری
  • غیرفعال کردن دیدگاه ها در وردپرس
  • فشرده سازی فایل‌های CSS و JS
  • غیرفعال کردن Emoji در وردپرس
  • لود فایل های فونت از هاست سایت
  • کاهش تعداد تصاویر استفاده شده در صفحات
  • محدود کردن دکمه های شبکه های اجتماعی

کاهش زمان بلوک بودن مرورگر هنگام باز شدن سایت

زمانی که مروگر کاربر در حال دانلود یک منبع می باشد، منتظر اتمام دانلود می ماند تا بعد از آن به سراغ دانلود دیگر منابع برود. بدیهی است دانلود چند تصویر می تواند هم زمان اتفاق بیوفتد ولی اجرای همزمان چند فایل Javascript قطعا امکان پذیر نیست. به عنوان مثال همین زمانی که مرورگر انتظار اتمام عملیات مربوط به منبع قبلی را می‌کشد، زمان بلوک شدن نام دارد.

حال برای کاهش زمان بلوک بودن سایت باید از افزونه ها و کدنویسی های بهینه استفاده کنید. شاید تصور کنید بهینه سازی سرعت سایت از این روش کار سخت و نیازمند دانش فنی زیاد است ولی کافیست از روی سایت وردپرسی خود افزونه های اضافی را حذف کنید و یا افزونه‌های سنگین را با افزونه‌های سبک تر جایگزین کنید. برای وب سایت‌های غیر وردپرسی نیاز است راهکار افزایش سرعت وب سایت را از شرکت‌های طراحی سایت بخواهید.

جلوگیری از ریدایرکت های اضافی

ریدایرکت های اضافی یکی از عواملی است که موجب کاهش سرعت سایت می شود. پس برای افزایش سرعت باز شدن سایت باید از ایجاد ریدایرکت های اضافی جلوگیری شود. مثلا دیده شده سایت مشتری در گوگل به صورت http://site.com ثبت شده و موقع کلیک روی آن ابتدا به آدرس https://site.com و سپس به آدرس https://www.site.com هدایت (ریدایرکت) می شود. فقط یک بار این ریدایرکت ها رخ نمی‌دهد، بلکه همه‌ی تصاویر و تمامی منابع درون آن صفحه شامل این ریدایرکت ها می شود. مثلا اگر یک صفحه 120 منبع داشته باشد ممکن است حدود 240 بار ریدایرکت رخ دهد!

حالا برای شناسانایی ریدایرکت ها می توانید به سرچ کنسول قسمت Coverages > Redirect error مراجعه کنید تا لیست خطاهای مربوط به ریدایرکت را مشاهده نمایید. برای حل آن ها نیز کافیست مطابق دستورالعمل زیر اقدام نمایید:

  • کوکی های خود را حذف کنید: در واقع کوکی ها نوعی اطلاعات ذخیره شده می باشند که مرورگر برای بارگیری سریع تر سایت از آن ها استفاده می کند.
  • حافظه پنهان یا کش وردپرس را پاک کنید: در صورتی که مرحله اول درست عمل نکرد، می توانید حافظه کش مرورگر را حذف کنید.
  • تنظیم درست تغییر مسیرها: پس از گذر از مرحله اول و دوم اگر به پاسخ سوال خود نرسیدید باید از تنظیم درست ریدایرکت ها مطمعن شوید. برای این کار ابتدا افزونه سئو خود را غیر فعال کنید، اگر مشکل برطرف نشد، مطمعنا دلیل آن انجام تنظیمات اشتباه است.
  • غیرفعال کردن افزونه های وردپرس: از آن جایی که ممکن است افزونه ها باعث ایجاد ریدایرکت شده باشند، ابتدا تمام افزونه ها را غیرفعال کنید. اگر پس از غیرفعالسازی افزونه ها مشکل ریدایرکت حل شد، میفهمیم دلیل آن یکی از افزونه هاست و به این ترتیب باید افزونه مورد نظر شناسایی شود.
  • بازگردانی قالب وردپرس به حالت پیش فرض: ممکن است قالب وردپرس دچار مشکلاتی شود، در این صورت باید آن را بررسی و در صورت نیاز غیر فعال کنید.
افزایش سرعت سایت
جلوگیری از ریدایرکت های اضافی

بهینه سازی تصاویر

بهینه سازی تصاویر یکی از مهم ترین و تاثیرگذارترین ترفندها در افزایش سرعت باز شدن سایت است که باید به خوبی رعایت شود. منظور از بهینه سازی تصاویر این است که موارد زیر بر روی آن ها انجام شود تا از این طریق سایت خود را بهینه کرده و ترافیک سایت را افزایش دهیم.

  • فشرده سازی: فشرده سازی یک تصویر به این معنی است که حجم آن را از 10 تا 70 کیلوبایت کاهش دهیم. برخی از سایت ها به علت استفاده از تعداد زیادی تصویر با حجم بالا، سرعت بسیار کندی دارند. برای حل این مشکل باید از طریق Adobe Photoshop و یا سایت هایی مانند imagecompressor.com حجم آن ها را کاهش دهیم.
  • ابعاد مناسب و ریسپانسیو: ابعاد یک تصویر باید متناسب با نیاز ما باشد. استفاده از ابعاد بزرگ تر از یک تصویر، حجم آن را افزایش داده و درنتیجه سرعت سایت کم می شود. 1*1 , 4*3 , 9*16 ابعادی هستند که معمولا برای قسمت های مختلف سایت استفاده می شود اما شما باید با توجه به نیاز خود ابعاد آن را مشخص کنید. در طراحی ریسپانسیو نیز باید ابعاد تصویر به گونه ای انتخاب شود که علاوه بر حجم مناسب، با صفحه نمایشگر تلفن همراه هماهنگی داشته باشد.
  • بارگذاری تنبل: منظور از بارگذاری تنبل این است که تا زمانی که صفحه نمایش روی تصویر قرار نگرفته، آن تصویر باز نشود. برای مثال در یک صفحه 20 تصویر وجود دارد، که پس از باز کردن آن تنها 3 تصویر به شما نمایش داده می شود. در صورت فعالسازی بارگذاری تنبل تا زمانی که بر روی دیگر قسمت های سایت اسکرول نشود، تصاویر دیگر باز نمی شود و در نتیجه زمانی برای لود آن ها صرف نمی شود و سرعت سایت به شکل چشمگیری افزایش می یابد.

بارگذاری تنبل یعنی زمانی تصویر بارگذاری می شود که صفحه نمایش روی آن تصویر بیاید. مثلا اگر در یک صفحه 20 تصویر موجود باشد، همه‌ی آن تصاویری که در نمایش اولیه سایت نیستند، پس دانلود نمی شوند. با مرور کاربر در سایت آرام آرام تصاویر دانلود خواهند شد. این راهکار بسیار ساده قابل اجرا است و تاثیر بسیار زیادی در سرعت سایت دارد.

  • فرمت مناسب: بهترین و رایج ترین فرمتی که برای تصاویر استفاده می شود JPEG (jpg) است. فرمت های دیگری مانند BMB، TIFF و GIF هستند که بهتر است از آن ها استفاده نشود.

استفاده از طراحی ساده

وب سایت هایی با طراحی های شلوغ، شاید چشمگیر به نظر برسد اما افزایش کد در پیاده سازی آن موجب کاهش سرعت سایت خواهد شد. پس با حفظ سادگی وب سایت، علاوه بر جذابیت به افزایش سرعت سایت نیز کمک می کنید.

عدم استفاده از فونت های مختلف

در صورت استفاده از فونت های بسیار و متنوع در سایت، حجم صفحات وب افزایش یافته و تعداد درخواست ها توسط مرورگر بالا می رود. همه این عوامل در کاهش سرعت سایت تاثیر گذار است و موجب کاهش رتبه وب سایت و عدم جذب مشتری خواهد شد. پس سعی کنید از استفاده از فونت های مختلف جلوگیری کنید تا به افزایش سرعت باز شدن سایت خود کمک کنید.

فعال سازی کش (Cache)

فعالسازی کش یکی از مهم ترین ترفندهای افزایش سرعت سایت است. کش شامل پروسه ذخیره اطلاعات مانند عکس ها، فایل های HTML، css و ‌JavaScript در مرورگر است که پس از فعالسازی آن، تمامی فایل ها تنها برای بار اول لود شده و ذخیره می شوند. پس از آن زمانی که کاربر برای بار دوم یا بیشتر وارد سایت می شود، سایت با سرعت بالاتری باز می شود. زیرا اطلاعات در اولین ورود کاربر در مرورگر ذخیره شده است. این ترفند به بهبود تجربه کاربری نیز کمک می کند. در صورتی که این قابلیت را فعال نکرده اید، می توانید از افزونه های WP Rocket، W3 Total Cache یا WP Super Cache استفاده کنید.

کاهش حجم فایل های HTML، CSS، جاوا اسکریپت

کدهایی که برای پیاده سازی یک سایت استفاده می شود، جهت خوانایی بیشتر دارای فاصله هستند. اما این فاصله در سرعت سایت تاثیر داشته و موجب کاهش آن می گردد. وجود این فاصله برای مرورگر ضروری نیست و فقط برای خوانایی آن اعمال می شود.

پس زمانی که پیاده سازی یک سایت کامل می شود، لازم است فاصله های غیر ضروری حذف شده و حجم فایل را کاهش دهیم. برای کاهش حجم فایل ها لازم است مطابق دستور العمل زیر اقدام کنید:

  • ابتدا کدهای غیر ضروری را حذف کرده
  • سپس فایل های اضافه جاوا اسکریپت که به آن نیازی ندارید را حذف کنید.
  • در نهایت تمامی خط های خالی و فاصله ها را حذف کنید. لازم نیست که حتما به صورت دستی فاصله ها را حذف کنید. برای مثال می توانید با استفاده از سایت toptal.com به صورت خودکار حجم فایل های خود را کاهش دهید.

البته دقت کنید که قبل از اقدام برای کاهش حجم فایل ها، یک نسخه از آن را برای خود نگه دارید تا در صورت نیاز بتوانید از آن استفاده کنید.

محتوا و قابلیت های اضافی را حذف کنیم

بعضی از سایت ها با هدف راحتی کاربر قابلیت هایی را به طور متعدد در سایت قرار می دهند که نیازی به وجود آن ها نیست. برای مثال در نقاط مختلف سایت از اسکریپت نظر سنجی یا باکس جستجو استفاده می شود. احتمالا تصور می کنید وجود این قابلیت ها کاربردی است اما در حقیقت باعث کاهش سرعت سایت می شوند.

البته این به معنای آن نیست که همه اسکریپت های پیاده سازی شده را حذف کنید، بلکه باید بهترین آن ها را شناسایی و موارد اضافه را حذف کنید تا سرعت سایت خود را افزایش دهید. برای این کار می توانید از سایت Pingdom کمک بگیرید. این سایت به شما کمک می کند اسکریپت های خارجی سایت را شناسایی کرده و بررسی کنید که کدام یک از آن ها برای بارگذاری به زمان بیشتری نیاز دارد. سپس آن را در صورتی که غیر ضروری است حذف نمایید.

افزایش سرعت سایت
محتوا و قابلیت های اضافی را حذف کنیم

سایت خود را به روزرسانی کنید

به روزرسانی قالب و افزونه سایت می تواند بر روی افزایش سرعت سایت تاثیرگذار باشد. زمانی که یک افزونه یا قالب آپدیت می دهد، تغییراتی در امنیت و سرعت آن ایجاد شده که می تواند باعث افزایش سرعت باز شدن سایت باشد. برای به روز رسانی افزونه ها کافی است به قسمت پیشخوان> افزونه ها بروید و افزونه مورد نظر را آپدیت کنید.

استفاده از CDN برای افزایش سرعت سایت

زمانی که یک وب سایت پیاده سازی می شود، با توجه به موضوع وب سایت ممکن است کاربران مختلفی از سراسر کشور و یا دنیا از آن بازدید کنند. همین موضوع سبب می شود هر فرد سرعت لود متفاوتی را داشته باشد.

CDN شبکه ای از سرورها در سرتاسر دنیا می باشد که هر سرور، فایل های مربوط به وب سایت شما را در خود ذخیره کرده است. در این حالت زمانی که شما وارد یک وب سایت می شود، با توجه به نقطه جغرافیایی‌تان، اطلاعات سایت از نزدیک ترین سرور دریافت می شود و سرعت لود سایت افزایش می یابد. Amazon CloudFront، NetDNA MaxCDN ، CloudFlare و Incapsula را می توان به عنوان برترین سرویس دهنده های بین المللی شبکه توزیع محتوا معرفی کرد. البته در ایران نیز شرکت های بسیاری در این زمینه فعال هستند که می توانید از طریق آن ها برای سایت خود CDN تهیه کنید.

ویدیو ها را مستقیما روی وردپرس آپلود نکنیم

برای افزایش سرعت باز شدن سایت بهتر است ویدیو را به طور مستقیم روی وردپرس آپلود نکنیم. همچنین قرار دادن چند ویدیو در یک صفحه باعث کاهش سرعت خواهد شد. تنها در صورتی مجاز به بارگذاری تعداد زیادی ویدیو در یک صفحه هستیم که از بارگذاری تنبل استفاده شود و یا در ابتدا کاور ویدیو لود شود.

فعال سازی AMP بر روی صفحات سایت

AMP توسط گوگل ارائه شده و به معنی صفحات موبایلی شتاب یافته می باشد. فعال سازی AMP باعث می شود زمان بارگذاری صفحات وب افزایش یابد. در واقع AMP از HTML ساده استفاده می کند و همین موضوع باعث افزایش سرعت سایت می شود.

استفاده از HTTP2 برای افزایش سرعت باز شدن سایت

HTTP2 به عنوان یک تکنولوژی جدید برای ارتقا زیر ساخت یک وب سایت استفاده می شود. این تکنولوژی باعث می شود، به ازای دانلود هر منبع یک Request نسازد بلکه همه‌ی منابع را تنها با یک Request دانلود می‌کند.

وردپرسی ها به PHP7 مهاجرت کنند

امروزه استفاده از وردپرس در پیاده سازی سایت گسترش یافته، بنابراین استفاده از این راهکار برای افزایش سرعت سایت به شما کمک خواهد کرد. ورژن PHP7 با وردپرس سازگارتر بوده و باعث می شود سایت سریع تر و بهینه تر بارگذاری شود. پس همین الان نسخه PHP سرور سایت را به PHP7 ارتقا دهید.

فعال سازی قابلیت Gzip Compression

همه شما با فرآیند فشرده سازی فایل ها تحت عنوان Zip یا Rar آشنا هستید. زمانی که می خواهیم حجم یک یا چند فایل را کاهش دهیم آن ها را به یک فایل Zip یا Rar تبدیل می کنیم. حالا قابلیت Gzip Compression هم به ما کمک می کند فایل های موجود در هاست و وب سایت را با فشرده سازی بهینه کنیم تا حجم آن ها را کاهش دهیم.

برای استفاده از این قابلیت باید آن را در سرور فعالسازی کنید. در حال حاضر مرورگرها (نسخه دسکتاپ و موبایل) آن را پشتیبانی می کنند. زمانی که مرورگر یک وب سرور را بارگذاری می کند، فعال بودن Gzip را بررسی می کند، اگر این قابلیت فعال بود، با استفاده از آن فایل های اصلی سایت را بارگذاری می کند و در صورتی که غیرفعال باشد، مرورگر از نسخه پیش فرض استفاده می کند که به طبع این حالت زمان بیشتر برای باز شدن سایت لازم دارد.

نحوه فعال سازی قابلیت Gzip Compression در وردپرس از طریق افزونه WordPress Gzip Compression انجام می شود. پس از نصب این افزونه به راحتی می توانید قابلیت Gzip Compression را فعال کرده و از آن استفاده کنید.

افزایش سرعت سایت
فعال سازی قابلیت Gzip Compression

استفاده از قابلیت Expires Headers

فعال سازی قابلیت Expires Headers باعث می شود مرورگر نسخه کش شده صفحه را به جای بارگذاری مجدد آن نمایش دهد. به طور کلی مرورگر قبل از بارگذاری صفحه به سرور درخواست ارسال می کند. وقتی اولین بار کاربر وارد سایت می شود، اطلاعات و داده های سایت در حافظه موقت یا همان کش ذخیره شده تا برای بازدید دوم کاربر نیاز به لود مجدد نباشد. اما وقتی Expires Headers فعال باشد، هنگام ورود کاربر به سایت، به جای ارسال درخواست و باز شدن تک تک بخش های سایت، مرورگر نسخه دست نخورده که قبلا در کش ذخیره شده را نمایش می دهد.

در صورتی که از قابلیت Expires Headers استفاده کنید:

  • زمان لودینگ فایل ها توسط سرور کاهش می یابد
  • زمان بارگذاری صفحات سایت کاهش می یابد
  • استفاده از پهنای باند سرور کم می شود
  • از ترافیک های بی مورد و افت سرعت انتقال داده جلوگیری می کند

نکته ای که حائز اهمیت است قابلیت های متفاوت Expires Headers از Browser Caching است. Expires Headers تعداد دانلودها و ارسال درخواست های اضافی را کاهش می دهد و همین مسئله باعث می شود پهنای باند شما کمتر مورد استفاده قرار بگیرد و در نتیجه سرعت سایت افزایش می یابد.

برای استفاده از این قابلیت باید به کنترل پنل سرور وارد شده و از بخش مدیریت فایل ها، وارد فولدر اصلی هاست شوید و سپس فایل htaccess را باز کرده و کد زیر را به آن اضافه نمایید. همانطور که مشخص است در کد فرمت های خاص برای مدت زمان خاص مشخص شده که می توانید آن را به راحتی و با توجه به نیاز خود تغییر دهید. مثلا فایل های تصویری با فرمت jpeg به مدت 2 سال در کش ذخیره می شوند.

شما به راحتی می توانید عدد 2 را تغییر داده و سال مورد نظر خود را وارد کنید. اگر می خواهید مدت زمان را به صورت ماهیانه مشخص کنید کافیست به جای کلمه year از استفاده کنید.

<IfModule mod_expires.c>

  ExpiresActive On

  # Images

  ExpiresByType image/jpeg “access plus 1 year”

  ExpiresByType image/gif “access plus 1 year”

  ExpiresByType image/png “access plus 1 year”

  ExpiresByType image/webp “access plus 1 year”

  ExpiresByType image/svg+xml “access plus 1 year”

  ExpiresByType image/x-icon “access plus 1 year”

  # Video

  ExpiresByType video/mp4 “access plus 1 year”

  ExpiresByType video/mpeg “access plus 1 year”

  # CSS, JavaScript

  ExpiresByType text/css “access plus 1 month”

  ExpiresByType text/javascript “access plus 1 month”

  ExpiresByType application/javascript “access plus 1 month”

  # Others

  ExpiresByType application/pdf “access plus 1 month”

  ExpiresByType application/x-shockwave-flash “access plus 1 month”

</IfModule>

البته همانطور که گفتیم امروزه مرورگرها در حالت عادی چنین قابلیتی دارند و برای چند ماه فایل های سایت را ذخیره می کنند. اما در صورتی که این قابلیت فعال شود مرورگر از دانلود اطلاعات تکراری منع می شود. در هر صورت برای انجام این کار از متخصصان این حرفه مشاوره بگیرید.

بهینه سازی دیتابیس (پایگاه داده ها)

بهینه سازی Data Base (پایگاه داده) یکی دیگر از ترفندهای افزایش سرعت سایت است.این ترفند باید به صورت مستمر در زمان های مشخص انجام شود. دلیل اهمیت این راهکار این است که طی گذشت مدتی اطلاعات بسیاری مانند اطلاعات افزونه ها، بخش نظرات، اطلاعات آمار و ارقام و… وارد سایت می شود و در دیتابیس ذخیره می گردد. اگر این حجم از اطلاعات طی گذشت مدتی (مثلا هر دو ماه یکبار) بهینه سازی نشود، حجم زیادی از هاست و پهنای باند سایت اشغال شده و حجم سنگین سایت مانع از باز شدن سریع آن می شود. به همین دلیل باید با یک برنامه ریزی دقیق به بهینه سازی دیتابیس اقدام نمایید.

نکته ای که قبل از بهینه سازی باید به آن توجه کنید، گرفتن بک آپ از اطلاعات هاست است. در مواردی ممکن است عملیات بهینه سازی پایگاه داده منجر به حذف فایل های مهم و ضروری شود و اختلالاتی در سایت به وجود آید. اگر یک بک آپ از اطلاعات سایت داشته باشید دیگران نگران حذف داده ها نخواهید بود.

حالا برای انجام این بهینه سازی می توانید از افزونه های مختلفی استفاده کنید. برای مثال افزونه های WP Optimize، WP-DBManager و WP-Sweep به صورت خودکار اقدامات لازم برای بهینه سازی را انجام می دهند. کاری که شما باید پس از نصب و فعالسازی آن انجام دهید، زدن دکمه شروع است.

افزایش سرعت سایت وردپرسی

افزایش سرعت یک سایت وردپرس مانند دیگر سایت ها اهمیت ویژه ای دارد. سایت های وردپرسی اکثرا به دلیل نصب افزونه های متعدد حجم بالایی دارند و سرعت سایت را کاهش می دهند. در همین راستا راهکارهایی برای افزایش سرعت سایت وجود دارد که اگر رعایت شوند دیگر نگرانی بابت کاهش ترافیک سایت نخواهید داشت. برای آشنایی با این ترفندها کافیست مقاله افزایش سرعت سایت وردپرسی را مطالعه کنید.

افزایش سرعت سایت های شلوغ

یکی از دغدغه های سایت های شلوغ که دارای ترفیک بالا هستند، افزایش سرعت سایت است. پیاده سازی راهکارهای افزایش سرعت برای سایت های شلوغ بسیار کاربردی است و باعث می شود مدت زمان انتظار برای کاربر کاهش یافته و در نتیجه درصد تبدیل کاربر به مشتری افزایش می یابد. اهمیت این موضوع بر روی سئو سایت و جذب مشتری موجب شده تا در مقاله افزایش سرعت سایت های شلوغ به طور کامل درباره راهکارهای موثر آن صحبت کنیم.

افزایش سرعت سایت
راهکارهای افزایش سرعت سایت های شلوغ

افزایش سرعت سایت لاراولی

لاراول یک فریمورک محبوب است که برای ساخت سایت های مختلف از آن استفاده می شود. به همین دلیل افزایش سرعت سایت لاراولی نیز اهمیت بالایی دارد که باید به آن توجه شود. اما لاراول مانند وردپرس، جوملا، دروپال و… نیست و نمی توان با نصب افزونه، سرعت سایت را افزایش داد. برای افزایش سرعت سایت بدون افزونه، باید مراحل قدم به قدم طی شود تا نتیجه دلخواه حاصل شده و بازدید سایت لاراولی افزایش یابد. برای آشنایی با این مراحل کافیست اینجا کلیک کنید و مقاله مربوط به افزایش سرعت سایت لاراولی را مطالعه نمایید.

افزایش سرعت سایت با افزونه

در بالا در مورد افزایش سرعت سایت بدون افزونه صحبت کردیم. اما راهکارهایی نیز برای افزایش سرعت سایت با افزونه نیز وجود دارد. قطعا انتخاب بهترین افزونه افزایش سرعت سایت دشوار است، به همین دلیل ما طی مقاله “افزایش سرعت سایت با افزونه” محبوب ترین و کاربردی ترین آن ها را برای شما معرفی کردیم.

معرفی ابزارهای آنالیز سرعت سایت

حالا که با ترفندهای افزایش سرعت سایت آشنا شدیم و فهمیدیم که چگونه سرعت سایت را بالا ببریم، لازم است سرعت وب سایت خود را بررسی کرده و راهکارهای لازم را پیاده سازی کنیم. برای اینکار تنها کافیست از ابزارهای تست سرعت سایت استفاده کنید. ابزارهایی که ما به شما معرفی می کنیم، شامل موارد زیر است:

1. ابزار PageSpeed Insights

ابزار PageSpeed Insights توسط گوگل برای تست سرعت سایت ارائه شده است. این ابزار پس از آنالیز سایت شما از 0 تا 100 به میزان سرعت سایت امتیاز می دهد. واضح است که هر چقدر امتیاز شما بالاتر باشد، سرعت وب سایت نیز بالاتر است. در ایران با توجه به سرعت اینترنت دریافت نمره 60 و باز شدن سایت کمتر از 4 ثانیه در کشور هدف قابل قبول بوده و نشان می دهد سرعت وب سایت شما خوب است. این ابزار علاوه بر بررسی سرعت نسخه دسکتاپ، سرعت نسخه موبایلی را نیز بررسی می کند.

2. ابزار GTmetrix

GTmetrix نیز یکی از کاربردی ترین ابزارهای تست سرعت سایت است. این ابزار از A تا F به سایت شما امتیاز می دهد. در صورتی که در این وب سایت ثبت نام کنید، یک حساب کاربری رایگان به شما تعلق می گیرد که از طریق آن می توانید وضعیت وب سایت را از 7 موقعیت جغرافیایی بررسی کنید. همچنین می توانید نوع مرورگر مورد استفاده مثلا کروم یا فایرفاکس و نحوه اتصال به اینترنت مثلا اینترنت پر سرعت یا دیال آپ را نیز مشخص کنید.

به طور کلی گزارشی که این ابزار در اختیار شما قرار می دهد شامل بخش های مختلفی مانند PageSpeed، نمودار آبشاری، محور زمانی بارگذاری، YSlow، ویدئو و تاریخچه (سوابق) می باشد.

نتیجه گیری

همانطور که در طی مقاله گفته شد افزایش سرعت سایت اهمیت زیادی دارد و برای جلب رضایت کاربران باید از راهکارهای افزایش سرعت سایت به درستی استفاده نمود. برخی از راهکارها به دست مدیر وب سایت قابل انجام است اما برخی دیگر از آن ها نیازمند مهارت است و گاها برای مشاهده تاثیر راهکارها باید با دریافت مشاوره از متخصص سئو سرعت سایت خود را افزایش دهیم. اگر در مورد ترفندهای معرفی شده سوالی دارید، می توانید از طریق بخش نظرات سوالات خود را مطرح کنید.

Share this post with your friends

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

افزایش سرعت سایت وردپرسی

افزایش سرعت وردپرس | چگونه سرعت سایت وردپرس را افزایش دهیم؟

امروزه افزایش سرعت سایت وردپرسی از اهمیت بالایی برخوردار است و صاحبان کسب و کارها به دنبال یافتن راه های افزایش سرعت سایت وردپرسی هستند. برای بالا بردن سرعت سایت وردپرس روش های بسیاری مانند استفاده از CDN، بهینه سازی تصاویر، فعالسازی GZIP و… وجود دارد که هر کدام در جایگاه خود بر روی سرعت سایت موثر است. در ادامه تمامی راهکارهای افزایش سرعت سایت وردپرس را به طور کامل توضیح می دهیم.

مطالعه بیشتر
بالا بردن سرعت لود سایت وردپرس

بالا بردن سرعت لود سایت وردپرس: صفر تا صد افزایش سرعت بارگذاری

امروزه بالا بردن سرعت لود سایت وردپرس و جذب مشتری دغدغه اصلی صاحبان کسب و کارها می باشد. دلیل اهمیت افزایش سرعت بارگذاری سایت وردپرس، ارتباط مستقیم آن با بالا بردن بازدیدکنندگان سایت و در نتیجه تعداد مشتریان می باشد. گوگل اعلام کرده اگر قصد بالا بردن بازدید سایتتان را دارید، باید راهکارهای افزایش سرعت باز شدن سایت را پیاده سازی کنید تا پس از جلب رضایت کاربران، رتبه بیشتری نسبت به رقبا کسب نمایید. و اما ترفندهایی که در این مقاله برای افزایش سرعت بالا آمدن سایت بیان می کنیم شامل بهینه سازی تصاویر، استفاده از CDN، بهینه سازی دیتابیس و… است.

مطالعه بیشتر
افزایش سرعت وردپرس بدون افزونه

افزایش سرعت وردپرس بدون افزونه: آموزش کامل

در سال های اخیر به دلیل اهمیت سرعت سایت وردپرسی، صاحبان وب سایت برای افزایش سرعت سایت خود به دنبال راهکارهای موثر هستند. به همین جهت ما تصمیم گرفتیم در این مقاله راهکارهای افزایش سرعت وردپرس بدون افزونه را برای شما شرح دهیم تا بتوانید به راحتی مشکل وب سایت خود را شناسایی و آن را رفع کنید. راهکارهایی مانند استفاده از CDN، استفاده از هاست یا سرور مناسب، فعالسازی GZIP و… همگی راه های افزایش سرعت سایت هستند که می توانید بدون نصب هیچ افزونه ای بر روی سایت اعمال کنید. برای آشنایی بیشتر با هر یک از راهکارها تا انتها با ما همراه باشید.

مطالعه بیشتر
افزونه افزایش سرعت سایت وردپرس

افزونه افزایش سرعت سایت وردپرسی: معرفی بهترین افزونه ها + توضیح کامل

امروزه افراد مختلف به دنبال بهترین افزونه افزایش سرعت سایت وردپرس هستند تا سرعت وب سایت خود را بالا ببرند. همانطور که می دانید، سرعت سایت تاثیر بسیاری در جذب مخاطب و افزایش مشتری دارد و باید توجه ویژه ای به آن شود. بهترین افزونه های افزایش سرعت سایت وردپرسی شامل موارد زیر می باشد که در ادامه به طور کامل توضیح داده می شوند:
افزونه LiteSpeed Cache،
افزونه WP Rocket،
افزونه WP Smush،
افزونه WP Fastest Cache،
افزونه WP Optimize

مطالعه بیشتر
افزایش سرعت سایت لاراولی

افزایش سرعت سایت لاراولی: راهکار های عملی و 100% موثر

امروزه به دلیل محبوبیت گسترده لاراول، افزایش سرعت سایت لاراولی اهمیت بالایی پیدا کرده است. همانطور که می دانید لاراول فریمورکی است که برای ساخت وب سایت و اپلیکیشن مورد استفاده قرار می گیرد. بر خلاف وردپرس، جوملا، دروپال و… برای افزایش سرعت سایت لاراولی نمی توان از افزونه ها استفاده کرد. به همین دلیل ما این مقاله را به معرفی راه های بالا بردن سرعت سایت لاراولی مانند بهینه سازی تصاویر، استفاده از CDN، فعالسازی GZIP و… اختصاص دادیم.

مطالعه بیشتر
افزایش سرعت سایت

افزایش سرعت سایت: آموزش کامل + ویدئو رایگان

افزایش سرعت سایت یکی از عوامل تاثیرگذار بر سئو سایت و جذب مشتری است. پس اگر می خواهید بازدید وب سایت خود را افزایش دهید، باید ترفندهای افزایش سرعت سایت را با دقت بالا مطالعه و بر روی سایت خود پیاده سازی کنید. در ادامه به پاسخ سوال “چگونه سرعت سایت را بالا ببریم” می پردازیم، پس تا انتها با ما همراه باشید:

مطالعه بیشتر
افزایش سرعت سایت وردپرسی در موبایل: راهکار های کاملا موثر

افزایش سرعت سایت وردپرسی در موبایل: راهکار های کاملا موثر

امروزه به دلیل استفاده گسترده از تلفن های هوشمند، افزایش سرعت سایت وردپرسی در موبایل اهمیت بالایی دارد. برخی تصور می کنند تنها ریسپانسیو بودن سایت کافی است و به افزایش مشتری کمک خواهد کرد، در صورتی که باید به بهبود پروفرمنس سایت در موبایل نیز توجه بسیاری شود.
راهکارهای متفاوتی مانند بهینه سازی تصاویر، فعالسازی کش، بروزرسانی سایت و… برای افزایش سرعت سایت وردپرسی در موبایل وجود دارد که اگر تمام موارد بر روی سایت اعمال شود، افزایش سرعت چشمگیری را شاهد خواهیم بود. در ادامه با ما همراه باشید تا با این راهکارها به طور کامل آشنا شوید:

مطالعه بیشتر
افزایش سرعت سایت های شلوغ: راهکار های تست شده و موثر

افزایش سرعت سایت های شلوغ: راهکار های تست شده و موثر

در سال های اخیر گوگل برای افزایش رتبه یک وب سایت توجه ویژه ای به سرعت آن دارد. به همین دلیل افزایش سرعت سایت های شلوغ به یکی از دغدغه های سئوکاران تبدیل شده است. برای افزایش سرعت سایت راهکارهای بسیاری مانند بهینه سازی تصاویر، استفاده از CDN، استفاده از هاست یا سرور مناسب و… وجود دارد که با رعایت آن ها می توانیم تاثیر بسیاری در سرعت سایت خود بگذاریم و رضایت مشتریان را جلب کنیم. در همین راستا ما این مقاله را برای ارائه راهکارها آماده کرده ایم.

مطالعه بیشتر
پشتیبانی فنی سایت وردپرس چیست؟

خدمات پشتیبانی سایت وردپرس ( لیست خدمات پشتیبانی سایت + ویدئو رایگان)

خدمات پشتیبانی سایت وردپرس توسط تیم سازنده‌ی سایت های وردپرسی …

مطالعه بیشتر
خدمات پشتیبانی سایت وردپرس شامل چیست؟

پشتیبانی فنی سایت چیست؟ پشتیبانی فنی وردپرس – خدمات پشتیبانی فنی

پشتیبانی فنی سایت به سلسله فرآیندهایی گفته می‌شود که مشتریان …

مطالعه بیشتر
به بالای صفحه بردن