افزایش سرعت سایت لاراولی: راهکار های عملی و 100% موثر

امروزه به دلیل محبوبیت گسترده لاراول، افزایش سرعت سایت لاراولی اهمیت بالایی پیدا کرده است. همانطور که می دانید لاراول فریمورکی است که برای ساخت وب سایت و اپلیکیشن مورد استفاده قرار می گیرد. بر خلاف وردپرس، جوملا، دروپال و... برای افزایش سرعت سایت لاراولی نمی توان از افزونه ها استفاده کرد. به همین دلیل ما این مقاله را به معرفی راه های بالا بردن سرعت سایت لاراولی مانند بهینه سازی تصاویر، استفاده از CDN، فعالسازی GZIP و... اختصاص دادیم.

دریافت مشاوره

در این مقاله ساده ترین و کاربردی ترین راهکارها بیان شد. در صورتی که تمایل دارید حل مشکل خود را به ما بسپارید، با شماره زیر تماس بگیرید.

افزایش سرعت سایت لاراولی

فهرست مطالب

اهمیت افزایش سرعت سایت لاراولی در کسب و کار

در حال حاضر مهم ترین فاکتور برای گوگل رضایت کاربران است. گوگل سایت هایی که موجب جلب رضایت کاربران می شوند را در رتبه بالاتری نسبت به سایت های دیگر قرار می دهد. یکی از عواملی که باعث جلب رضایت کاربران می باشد، سرعت سایت است.

وقتی کاربر وارد سایت شما می شود و زمان زیادی صرف باز شدن سایت می کند، قطعا نارضایتی خود را با ترک وب سایت شما به گوگل نشان می دهد. در این حالت نه تنها شما مشتری خود را از دست داده اید، بلکه گوگل متوجه ناکارایی وب سایت شما می شود و رتبه کمتری نسبت به رقبا به شما تعلق می گیرد که تاثیر بسزایی در میزان درآمدتان خواهد داشت.

پس ما می توانیم به راحتی با پیاده سازی راهکارهای افزایش سرعت سایت لاراولی، محبوبیت خود را در میان کاربران و حتی گوگل افزایش دهیم و درآمد خود را بالا ببریم. در ادامه با ما همراه باشید تا راهکارهای افزایش سرعت سایت لاراولی را معرفی کنیم.

راهکارهای افزایش سرعت سایت لاراولی

برای افزایش سرعت یک سایت لاراولی راه های بسیاری وجود دارد که هر کدام به نوبه خود مهم و کاربردی هستند. در ادامه هر کدام از آن ها را به طور کامل معرفی می کنیم تا بتوانید به وسیله هر ترفند سرعت وب سایت را بالا ببرید و مشتریان خود را افزایش دهید.

1. بهینه سازی تصاویر

هر وب سایت علاوه بر محتوای متنی دارای محتوای تصویری بسیاری مانند عکس، ویدیو و… می باشد. در واقع عکس ها جزئی جدایی ناپذیر از سایت هستند که در جذب مخاطب تاثیر بسیاری دارند. اما استفاده صحیح از آن ها اهمیت زیادی در افزایش سرعت سایت لاراولی دارد. به همین دلیل برای بهینه سازی تصاویر باید در کنار حفظ کیفیت عکس، حجم آن را تا 70 کیلوبایت کاهش دهید. برای بهینه سازی تصاویر می توانید از فتوشاپ استفاده کنید ولی برای راحتی این کار و بهینه سازی گروهی از تصاویر به صورت همزمان، می توانید از وب سایت های مختلفی از جمله imagecompressor.com استفاده کنید. همچنین بهتر است تصاویر را با فرمت JPEG (JPG) در وب سایت قرار دهید تا به سرعت سایت کمک کنید.

معمولا برنامه نویسان سایت های لاراولی ابزار برش و قابلیت کاهش رزولوشن تصاویر را برای لاراول قرار نمی دهند و همین موضوع باعث می شود تصاویری را که می توان با حجم 70 کیلوبایت ذخیره کرد، کاربر با حجم بالای 10 مگابایت بر روی سایت بارگذاری کند و در نتیجه آن سرعت لود سایت به شدت کاهش یابد. البته برخی از برنامه نویسان حرفه ای لاراول این موضوع را کنترل کرده و مانع از ایجاد مشکلات بسیاری مانند باز شدن کند سایت، کاهش بازدید سایت، از دست دادن مشتریان، عدم رضایت کاربر و… برای سایت می شوند.

افزایش سرعت سایت لاراولی
بهینه سازی تصاویر

2. استفاده از CDN

CDN در لغت به معنای سیستم توزیع و تحویل محتوا می باشد که برای افزایش سرعت و امنیت وب سایت از آن استفاده می شود. اگر وب سایت شما دارای ترافیک بالا از نقاط مختلف کشور و حتی خارج از کشور می باشد، تنها کافیست از CDN استفاده کنید تا شکل سرعت لود سایت بهبود یابد. تصور کنید سرور وب سایت شما در ایران قرار دارد و شما از همان منطقه از وب سایت بازدید می کنید. اما مشتریان شما اکثرا از کشورهای اروپایی هستند.

در این شرایط کاربرانی که از شما و در واقع از سرور وب سایت شما دور هستند، نمی توانند با سرعت مدنظر از سایت بازدید کنند و قطعا سایت با سرعت کمتری برای آن ها لود می شود. به همین دلیل مدیران وب سایت برای حل این مشکل از CDN استفاده می کنند.

CDN با اتصال سرورهای سراسر جهان و تبادل اطلاعات، سرعت بارگذاری وب سایت را افزایش داده و موجب جلب رضایت کاربران در سراسر دنیا می شود. برای استفاده از این راهکار، ما به شما معروف ترین CDNهای موجود را معرفی می کنیم تا با افزایش سرعت سایت لاراولی خود، بازدید وب سایتتان را افزایش دهید.

کلود فلر (cloudflare) : این سیستم یکی از معروف ترین CDNهای دنیاست که با ارائه نسخه رایگان و امکانات بی شمار، طرفداران زیادی دارد. شما تنها می توانید با استفاده از نسخه رایگان این سیستم سرعت وب سایت خود را افزایش دهید.

اما مشکلی که برای ما در کشور ایران وجود دارد، فیلترینگ است که دسترسی ما را به این CDN مشکل می کند. متاسفانه کلود فلر در ایران سرور ندارد و حتی با برخی از هاست های ایرانی دچار تداخل می شود.

ابر آروان : خوشبختانه ابر آروان یکی از شرکت های معتبر ایرانی است که می توانید از سرویس CDN آن استفاده کنید. این شرکت با سابقه 5 ساله خود، با کیفیت ترین سرویس ها را به مشتریان ارائه می دهد. این سیستم با ارائه سرورهای داخل کشور، رضایت کاربران را جلب نموده است و باعث افزایش سرعت سایت ها از جمله افزایش سرعت سایت لاراولی شده است. برای فعالسازی سرویس CDN ابر آروان کافیست به وب سایت arvancloud.com مراجعه کرده و ثبت نام کنید. سپس با ورود به پیشخوان در منوی CDN می توانید دامنه وب سایت خود را اضافه نمایید.

ابر دراک : ابر دراک با ارائه سرویسCDN در شیراز شروع به کار کرده و با جلب رضایت مشتری، جز بهترین سیستم های ارائه سیستم CDN می باشد.

افزایش سرعت سایت لاراولی
استفاده از CDN برای افزایش سرعت سایت لاراولی

3. استفاده از هاست یا سرور مناسب

می توان گفت یکی از مهم ترین و موثرترین راه های افزایش سرعت سایت، استفاده از هاست و سرور معتبر است. امروزه شرکت های هاستینگ بسیاری وجود دارد که باید انتخاب بهترین آن ها سرعت وب سایت خود را تضمین کنید. استفاده از هاست های اشتراکی ممکن است باعث ایجاد مشکلات بسیاری از جمله کاهش چشمگیر سرعت سایت شود. به همین دلیل توصیه می شود در صورتی که مشکلی با هزینه آن ندارید از این نوع سرویس استفاده نکنید و سرورهای اختصاصی تهیه نمایید.

طبق تجربه در طی چند سال و با تست هاستینگ های مختلف به این نتیجه رسیدیم که هاستینگ میهن وب هاست و نت افراز با توجه به قیمت مناسب شان، خدمات با کیفیتی را ارائه می دهند و جز بهترین هاستینگ ها در ایران می باشند. البته معرفی این دو هاستینگ مبنی بر بد و بی کیفیت بودن خدمات دیگر هاستینگ ها نمی باشد و ما صرفا طبق تجربه خود تنها مواردی را به شما پیشنهاد کردیم.

4. فعالسازی GZIP

احتمالا تا به حال اسم ZIP کردن فایل ها به گوشتان خورده است. زمانی که می خواهیم حجم فایل های خود را کاهش دهیم و اطلاعات آن را برای دیگران ارسال کنیم، از طریق ZIP کردن فایل، ارسال را راحت تر می کنیم.

حالا GZIP باعث می شود سرور اطلاعات را در حجم کمتر و با سرعت بیشتر به مرورگر ارسال کند. قطعا حجم کمتر اطلاعات باعث کاهش پهنای باند و افزایش سرعت سایت می شود که می توانید به راحتی از آن استفاده کنید و از این راهکار سرعت سایت لاراولی خود را افزایش دهید.

برای فعالسازی GZIP در سایت لاراولی کافیست فایل htaccess. را یافته و کد زیر را در آن قرار دهید. این فایل در مسیر اصلی هاست قرار دارد و می توانید آن را در پوشه ای به نام root، www، public_html یا  htdocs پیدا کنید.

<ifModule mod_gzip.c>

mod_gzip_on Yes

mod_gzip_dechunk Yes

mod_gzip_item_include file .(html?|txt|css|js|php|pl)$

mod_gzip_item_include handler ^cgi-script$

mod_gzip_item_include mime ^text/.*

mod_gzip_item_include mime ^application/x-javascript.*

mod_gzip_item_exclude mime ^image/.*

mod_gzip_item_exclude rspheader ^Content-Encoding:.*gzip.*

</ifModule>

 دقت کنید که این فایل اهمیت زیادی دارد و کوچکترین تغییر اشتباهی در آن باعث از بین رفتن داده های سایت خواهد شد. به همین دلیل پیشنهاد می شود قبل از هرگونه تغییری در کدها ابتدا یک بک آپ تهیه کنید و در صورتی که از تغییر کدها اطمینان ندارید، آن را به یک متخصص و برنامه نویس واگذار نمایید. برای اینکار می توانید به آیگن وب پیام دهید و از کارشناسان ما راهنمایی بگیرید.

5. استفاده از سیستم های کش

می توان گفت یکی از بهترین ابزارهای برنامه نویسان لاراول برای افزایش سرعت سایت، استفاده از سیستم های Caching است. در لاراول به طور گسترده می توانیم از کشینگ استفاده کنیم و سرعت سایت لاراولی خود را بالا ببریم. یکی از روش های کش در لاراول استفاده از redis است. Redis یک نوع دیتابیس است که می توان از آن به عنوان ابزار کمکی در سیستم کش استفاده کرد. برای استفاده از این قابلیت برنامه نویس باید آن را بر روی سایت نصب کرده تا به راحتی بتوانید سرعت سایت خود را چندین برابر افزایش دهید.

6. دریافت مشاوره فنی

راهکارهایی که بیان شد همگی برای افزایش سرعت سایت لاراولی موثر هستند. اما ممکن است در شرایطی هیچ کدام از این روش ها بر روی سایت تاثیری نداشته و به دریافت مشاوره از متخصص نیازمند شویم. در این صورت می توانید از راه های مختلف با آیگن وب در ارتباط باشید تا کارشناسان ما بهترین راهکار را برای حل مشکلتان ارائه دهند. برای دریافت مشاوره فنی با ما در آیگن وب تماس بگیرید.

سخن آخر

یک سایت لاراولی قطعا باید مطابق با اصول سئو و بهینه سازی سایت پیاده سازی شود که تاثیر زیادی در سرعت سایت دارد. اما ممکن است در برخی موارد مثلا افزایش ترافیک سایت، نیاز به راهکارهایی برای افزایش سرعت سایت داشته باشیم. همه ترفندها و راهکارهایی که گفته شد برای افزایش سرعت سایت لاراولی موثر بوده و به شما کمک می کند بازدید وب سایت خود را افزایش دهید و مشتریان بیشتری به خود جذب نمایید. پس هر یک از راهکارها را با توجه به مشکل خود پیاده سازی کنید تا مشکل سرعت وب سایت بر طرف شود.

Share this post with your friends

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

افزایش سرعت سایت وردپرسی

افزایش سرعت وردپرس | چگونه سرعت سایت وردپرس را افزایش دهیم؟

امروزه افزایش سرعت سایت وردپرسی از اهمیت بالایی برخوردار است و صاحبان کسب و کارها به دنبال یافتن راه های افزایش سرعت سایت وردپرسی هستند. برای بالا بردن سرعت سایت وردپرس روش های بسیاری مانند استفاده از CDN، بهینه سازی تصاویر، فعالسازی GZIP و… وجود دارد که هر کدام در جایگاه خود بر روی سرعت سایت موثر است. در ادامه تمامی راهکارهای افزایش سرعت سایت وردپرس را به طور کامل توضیح می دهیم.

مطالعه بیشتر
بالا بردن سرعت لود سایت وردپرس

بالا بردن سرعت لود سایت وردپرس: صفر تا صد افزایش سرعت بارگذاری

امروزه بالا بردن سرعت لود سایت وردپرس و جذب مشتری دغدغه اصلی صاحبان کسب و کارها می باشد. دلیل اهمیت افزایش سرعت بارگذاری سایت وردپرس، ارتباط مستقیم آن با بالا بردن بازدیدکنندگان سایت و در نتیجه تعداد مشتریان می باشد. گوگل اعلام کرده اگر قصد بالا بردن بازدید سایتتان را دارید، باید راهکارهای افزایش سرعت باز شدن سایت را پیاده سازی کنید تا پس از جلب رضایت کاربران، رتبه بیشتری نسبت به رقبا کسب نمایید. و اما ترفندهایی که در این مقاله برای افزایش سرعت بالا آمدن سایت بیان می کنیم شامل بهینه سازی تصاویر، استفاده از CDN، بهینه سازی دیتابیس و… است.

مطالعه بیشتر
افزایش سرعت وردپرس بدون افزونه

افزایش سرعت وردپرس بدون افزونه: آموزش کامل

در سال های اخیر به دلیل اهمیت سرعت سایت وردپرسی، صاحبان وب سایت برای افزایش سرعت سایت خود به دنبال راهکارهای موثر هستند. به همین جهت ما تصمیم گرفتیم در این مقاله راهکارهای افزایش سرعت وردپرس بدون افزونه را برای شما شرح دهیم تا بتوانید به راحتی مشکل وب سایت خود را شناسایی و آن را رفع کنید. راهکارهایی مانند استفاده از CDN، استفاده از هاست یا سرور مناسب، فعالسازی GZIP و… همگی راه های افزایش سرعت سایت هستند که می توانید بدون نصب هیچ افزونه ای بر روی سایت اعمال کنید. برای آشنایی بیشتر با هر یک از راهکارها تا انتها با ما همراه باشید.

مطالعه بیشتر
افزونه افزایش سرعت سایت وردپرس

افزونه افزایش سرعت سایت وردپرسی: معرفی بهترین افزونه ها + توضیح کامل

امروزه افراد مختلف به دنبال بهترین افزونه افزایش سرعت سایت وردپرس هستند تا سرعت وب سایت خود را بالا ببرند. همانطور که می دانید، سرعت سایت تاثیر بسیاری در جذب مخاطب و افزایش مشتری دارد و باید توجه ویژه ای به آن شود. بهترین افزونه های افزایش سرعت سایت وردپرسی شامل موارد زیر می باشد که در ادامه به طور کامل توضیح داده می شوند:
افزونه LiteSpeed Cache،
افزونه WP Rocket،
افزونه WP Smush،
افزونه WP Fastest Cache،
افزونه WP Optimize

مطالعه بیشتر
افزایش سرعت سایت لاراولی

افزایش سرعت سایت لاراولی: راهکار های عملی و 100% موثر

امروزه به دلیل محبوبیت گسترده لاراول، افزایش سرعت سایت لاراولی اهمیت بالایی پیدا کرده است. همانطور که می دانید لاراول فریمورکی است که برای ساخت وب سایت و اپلیکیشن مورد استفاده قرار می گیرد. بر خلاف وردپرس، جوملا، دروپال و… برای افزایش سرعت سایت لاراولی نمی توان از افزونه ها استفاده کرد. به همین دلیل ما این مقاله را به معرفی راه های بالا بردن سرعت سایت لاراولی مانند بهینه سازی تصاویر، استفاده از CDN، فعالسازی GZIP و… اختصاص دادیم.

مطالعه بیشتر
افزایش سرعت سایت

افزایش سرعت سایت: آموزش کامل + ویدئو رایگان

افزایش سرعت سایت یکی از عوامل تاثیرگذار بر سئو سایت و جذب مشتری است. پس اگر می خواهید بازدید وب سایت خود را افزایش دهید، باید ترفندهای افزایش سرعت سایت را با دقت بالا مطالعه و بر روی سایت خود پیاده سازی کنید. در ادامه به پاسخ سوال “چگونه سرعت سایت را بالا ببریم” می پردازیم، پس تا انتها با ما همراه باشید:

مطالعه بیشتر
افزایش سرعت سایت وردپرسی در موبایل: راهکار های کاملا موثر

افزایش سرعت سایت وردپرسی در موبایل: راهکار های کاملا موثر

امروزه به دلیل استفاده گسترده از تلفن های هوشمند، افزایش سرعت سایت وردپرسی در موبایل اهمیت بالایی دارد. برخی تصور می کنند تنها ریسپانسیو بودن سایت کافی است و به افزایش مشتری کمک خواهد کرد، در صورتی که باید به بهبود پروفرمنس سایت در موبایل نیز توجه بسیاری شود.
راهکارهای متفاوتی مانند بهینه سازی تصاویر، فعالسازی کش، بروزرسانی سایت و… برای افزایش سرعت سایت وردپرسی در موبایل وجود دارد که اگر تمام موارد بر روی سایت اعمال شود، افزایش سرعت چشمگیری را شاهد خواهیم بود. در ادامه با ما همراه باشید تا با این راهکارها به طور کامل آشنا شوید:

مطالعه بیشتر
افزایش سرعت سایت های شلوغ: راهکار های تست شده و موثر

افزایش سرعت سایت های شلوغ: راهکار های تست شده و موثر

در سال های اخیر گوگل برای افزایش رتبه یک وب سایت توجه ویژه ای به سرعت آن دارد. به همین دلیل افزایش سرعت سایت های شلوغ به یکی از دغدغه های سئوکاران تبدیل شده است. برای افزایش سرعت سایت راهکارهای بسیاری مانند بهینه سازی تصاویر، استفاده از CDN، استفاده از هاست یا سرور مناسب و… وجود دارد که با رعایت آن ها می توانیم تاثیر بسیاری در سرعت سایت خود بگذاریم و رضایت مشتریان را جلب کنیم. در همین راستا ما این مقاله را برای ارائه راهکارها آماده کرده ایم.

مطالعه بیشتر
پشتیبانی فنی سایت وردپرس چیست؟

خدمات پشتیبانی سایت وردپرس ( لیست خدمات پشتیبانی سایت + ویدئو رایگان)

خدمات پشتیبانی سایت وردپرس توسط تیم سازنده‌ی سایت های وردپرسی …

مطالعه بیشتر
خدمات پشتیبانی سایت وردپرس شامل چیست؟

پشتیبانی فنی سایت چیست؟ پشتیبانی فنی وردپرس – خدمات پشتیبانی فنی

پشتیبانی فنی سایت به سلسله فرآیندهایی گفته می‌شود که مشتریان …

مطالعه بیشتر
به بالای صفحه بردن