افزایش سرعت سایت های شلوغ: راهکار های تست شده و موثر

در سال های اخیر گوگل برای افزایش رتبه یک وب سایت توجه ویژه ای به سرعت آن دارد. به همین دلیل افزایش سرعت سایت های شلوغ به یکی از دغدغه های سئوکاران تبدیل شده است. برای افزایش سرعت سایت راهکارهای بسیاری مانند بهینه سازی تصاویر، استفاده از CDN، استفاده از هاست یا سرور مناسب و... وجود دارد که با رعایت آن ها می توانیم تاثیر بسیاری در سرعت سایت خود بگذاریم و رضایت مشتریان را جلب کنیم. در همین راستا ما این مقاله را برای ارائه راهکارها آماده کرده ایم.

دریافت مشاوره

در این مقاله ساده ترین و کاربردی ترین راهکارها بیان شد. در صورتی که تمایل دارید حل مشکل خود را به ما بسپارید، با شماره زیر تماس بگیرید.

افزایش سرعت سایت های شلوغ: راهکار های تست شده و موثر

فهرست مطالب

چرا افزایش سرعت سایت مهم است؟

همانطور که گفتیم گوگل اهمیت زیادی به سرعت سایت می دهد. وقتی که افراد مختلف وارد سایت شما می شوند، انتظار دارند در کوتاه ترین زمان ممکن بتوانند از سایت بازدید کرده و خدمات و کالای مورد نظر خود را مشاهده نمایند.

حالا تصور کنید سرعت وب سایت شما قابل قبول نیست و کاربر باید زمان زیادی برای باز شدن سایت بگذارد. در این شرایط کاربر نه تنها علاقه بازدید سایت را از دست می دهد و بلکه در مواردی ممکن است تا باز شدن کامل سایت صبر نکند و به سراغ سایت های رغیب برود.

این عملکرد به گوگل می فهماند که کاربر از سایت شما راضی نبوده و در نتیجه جایگاه شما در بین رقبا کاهش می یابد. همچنین مشتریان از وب سایت شما به عنوان یک سایت کند و غیرقابل قبول یاد می کنند که تاثیر منفی در جذب مشتری خواهد داشت.

پس حالا که از میزان اهمیت سرعت سایت آگاه شدید، لازم است با استفاده از راهکارهای مختلف، سرعت آن را افزایش دهید.

راهکار های موثر افزایش سرعت سایت های شلوغ

راهکارهای بسیاری برای افزایش سرعت سایت های شلوغ وجود دارد که ما در این قسمت مهم ترین و موثرترین آن را معرفی می کنیم. هر یک از این روش ها را بررسی کرده و با توجه به سرعت وب سایت خود آن را پیاده سازی کنید.

1. بهینه سازی تصاویر

تصاویر بخش عمده یک وب سایت را تشکیل می دهند وحجم زیادی از پهنای باند را اشغال می کنند. به همین دلیل است که اهمیت زیادی دارند و باید حتما بهینه شوند. بهینه سازی تصاویر را از جهات مختلفی می توان بررسی کرد.

یک تصویر بهینه باید دارای حجم مناسب، ابعاد استاندارد و ریسپانسیو و همچنین فرمت مناسب باشد. حجمی که برای یک تصویر بهینه در نظر می گیرند، از 10 تا 70 کیلوبایت است. اگر حجم تصاویری که در یک صفحه استفاده می شود بالاتر از حجم استاندارد باشد، زمان زیادی برای باز شدن آن ها لازم است. برای کاهش حجم تصاویر با حفظ کیفیت آن می توانید از فتوشاپ استفاده کنید. برای راحتی کاهش حجم تصاویر می توانید از سایت های مختلف مانند imagecompressor.com استفاده کنید و حتی تصاویر را به صورت گروهی وارد کرده و حجم آن ها را کاهش دهید.

ابعاد یک تصویر باید با توجه به مکان مورد استفاده آن انتخاب شود. مثلا در حالت موبایل لازم است تا از ابعاد متفاوتی نسبت به حالت دسکتاپ به کار رود. همچنین استفاده از ابعاد بسیار بزرگ باعث افزایش حجم تصویر شده و سرعت سایت کاهش می یابد. پس دقت کنید که ابعاد تصاویر سایت خود را با توجه به کاربرد آن و به صورت بهینه انتخاب کنید.

2. استفاده از افزونه یا سیستم های کش

فعال سازی کش مرورگر یکی از راه های افزایش سرعت سایت های شلوغ است که بسیار مورد استفاده قرار می گیرد. در واقع Caching به پروسه ای می گویند که اطلاعات وب سایت اعم از فایل های چند رسانه ای، فایل های کد css و js، عکس ها و… پس از اولین ورود کاربر به سایت ذخیره شده تا دفعات بعدی دیگر نیازی به لود مجدد نداشته باشند.

به این صورت سرعت لود سایت در هنگام ورود مجدد کاربر افزایش یافته و دیگر لازم نیست مدت زمانی که اولین بار صرف لود سایت شده، دوباره تلف شود.

WP super cache و W3 total cache افزونه هایی هستند که با فعال سازی آن ها در سایت های وردپرسی می توانید عملکرد کش سایت را فعال کنید و سرعت سایت خود را افزایش دهید. این افزونه ها براساس تجربه شخصی انتخاب شده اند و به این دلیل نیست که دیگر افزونه های کش مناسب نیستند. شما می توانید از هر افزونه معتبری برای فعال سازی کش سایت استفاده کنید.

3. استفاده از CDN برای افزایش سرعت سایت های شلوغ

CDN مخفف Content Delivery Network به معنی سیستم توزیع و تحویل محتوا می باشد که برای افزایش سرعت سایت و همچنین افزایش امنیت سایت استفاده می شود. به زبان ساده تر می توان گفت CDN شبکه ای است که چندین سرور را به یکدیگر لینک می کند و دسترسی اطلاعات را برای کاربران سریع و آسان می سازد. این سرورها در فاصله های نزدیک به یکدیگر در سراسر دنیا وجود دارند تا کاربر بتواند در هرنقطه ای از کره زمین قرار دارد، در سریع ترین زمان ممکن به سایت مورد نظر خود دسترسی داشته باشد.

نحوه افزایش سرعت سایت های شلوغ با CDN به این صورت است که سایت اصلی روی یک سرور اجرا می شود، سپس این سرور به سرورهای دیگر به صورت زنجیره ای متصل می شود و اطلاعات در دیگر سرورها جریان می یابد. همانطور که گفتیم این سرورها در نقاط مختلف کره زمین قرار گرفته اند. در این حالت زمانی که کاربر از هر نقطه ای اقدام به بررسی سایت مورد نظر خود کند، اطلاعات به جای اینکه از سرور اصلی فرستاده شود و زمان زیادی برای این کار صرف کند، از نزدیک ترین سرور برای او ارسال می شود و اینگونه می توان به افزایش سرعت سایت های شلوغ کمک کرد. معروف ترین CDNهایی که موجب افزایش سرعت سایت می شوند شامل موارد زیر می باشد:

کلود فلر (cloudflare) : Cloudflare یکی از معروف ترین CDNهای دنیاست که در نسخه رایگان خود، امکانات بسیاری را ارائه می دهد. تنها در صورتی که حجم ترافیک سایت افزایش یابد نیاز به استفاده ز نسخه پرو هستید. متاسفانه این سیستم در ایران سرور ندارد و حتی با برخی از هاست های ایرانی دچار تداخل می باشد.

ابر آروان : ابر آروان یکی از شرکت های معروف ایرانی می باشد که بیش از 5 سال است تاسیس شده و به ارائه CDNهای قدرتمند معروف است. این سیستم در حال حاضر جز موفق ترین و باکیفیت ترین سرویس های ابری ایران است. ابر آروان با استفاده از سرورهای داخلی رضایت کاربران را جلب کرده است.

ابر دراک : ابر دراک یکی دیگر از سرویس های ارائه دهنده CDN می باشد که توسط جوانان شیرازی با سرمایه اندک شروع به کار کرده است. این سرویس به دلیل ارائه سرویس ابری با کیفیت طرفداران بسیاری را به خود اختصاص داده است.

افزایش سرعت سایت های شلوغ: راهکار های تست شده و موثر
استفاده از CDN جهت افزایش سرعت سایت های شلوغ

4. استفاده از هاست یا سرور مناسب

می توان گفت انتخاب هاست مناسب یکی از مهم ترین عوامل تاثیرگذار بر سرعت سایت است. شما باید در انتخاب هاست دقت کنید و در صورتی که قصد استفاده از هاست های اشتراکی دارید، معتبرترین آن ها را شناسایی کرده تا در شرایط خاص دچار مشکل سرعت سایت نشوید. یک هاست اشتراکی معتبر، جانب انصاف را رعایت کرده و تعداد زیادی از سایت را بر روی یک هاست قرار نمی دهد. علاوه بر این برای انتخاب هاست نه تنها باید به شرکت سرویس ارائه دهنده توجه کنید بلکه انتخاب نوع سرور، نوع هاست و خدمات مورد نیاز نیز اهمیت زیادی دارند.

هنگام انتخاب هاست باید نوع سیستم عامل، مقدار پهنای باند و مشخصات سخت افزاری سیستم سرور را بررسی کرده و بهترین آن ها را خریداری کنید. گاهی افراد بدون توجه به این موارد اقدام به تهیه هاست می کنند و پس از مدتی حتی با بهینه ترین سایت هم دچار مشکلات کاهش سرعت می شوند.

اگر صاحب یک سایت حرفه ای هستید، پیشنهاد می شود از یک متخصص جهت انتخاب هاست و سرور خود کمک بگیرید.

5. فعالسازی GZIP

احتمالا با اصطلاح زیپ آشنا هستید. زمانی که قصد داریم در محیط ویندوز حجم یک یا چند فایل را کاهش دهیم، آن را اصطلاحا زیپ کرده و سپس ذخیره می کنیم. در مورد سرعت سایت ها هم Gzip یک روش موثر شناخته می شود که از طریق فشرده سازی تمامی فایل های CSS و JS قبل از ارسال توسط مرورگر انجام می شود. در واقع با فشرده سازی فایل ها قبل از ارسال، به افزایش سرعت سایت های شلوغ کمک می کند.

نحوه فعال سازی این قابلیت در وردپرس با استفاده از پلاگین های مختلف امکان پذیر است. برای مثال می توانید از افزونه های معتبر WP HTTP Compression، w3 Total cache و WP Super cache استفاده کنید. برخی از افراد ترجیح می دهند از افزونه استفاده نکنند و از طریق سرور اقدام به فعال سازی Gzip نمایند. به هر حال هر دو روش به افزایش سرعت سایت های شلوغ کمک موثری خواهد کرد.

6. دریافت مشاوره فنی

برخی از سایت ها به دلیل حجم بالا و شرایط نامساعد نیازمند دریافت مشاوره و نظر کارشناسی هستند تا راهکارهای مورد استفاده در افزایش سرعت سایت موثر واقع شوند. برای دریافت مشاوره فنی از کارشناسان آیگن وب کافیست با ما در ارتباط باشید.

سخن آخر

در این مقاله سعی شد راهکارهای ساده و کاربردی برای افزایش سرعت سایت های شلوغ بیان شوند تا بتوانید با پیاده سازی آن ها مخاطبان بسیاری به سایت خود جذب کرده و رضایت آنان را جلب نمایید. این راهکارها حاصل فعالیت و تجربه ما در حوزه وب سایت و سئو می باشد که شما با استفاده از آن قطعا نتایج را مشاهده خواهید کرد.

Share this post with your friends

2 دیدگاه دربارهٔ «افزایش سرعت سایت های شلوغ: راهکار های تست شده و موثر»

  1. سلام بنده میخوام تو ی سایت شلوغی که ساعت و تایم محدودی داره ثبت نام کنم وقت بگیرم . کار هرکسی ام نیست . ممنون میشم راهنمایی کنین که چه راهکاری پیشنهاد بدین

    1. سلام و عرض ادب
      راه کارهای زیادی هست که باید متناسب با موضوع بررسی بشه. یکی از راه های مرسوم استفاده از ربات های اینترنتی هست. از قسمت تماس با مای سایت اطلاعات تماس بزارید تا با شما صحبت بشه

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

افزایش سرعت سایت وردپرسی

افزایش سرعت وردپرس | چگونه سرعت سایت وردپرس را افزایش دهیم؟

امروزه افزایش سرعت سایت وردپرسی از اهمیت بالایی برخوردار است و صاحبان کسب و کارها به دنبال یافتن راه های افزایش سرعت سایت وردپرسی هستند. برای بالا بردن سرعت سایت وردپرس روش های بسیاری مانند استفاده از CDN، بهینه سازی تصاویر، فعالسازی GZIP و… وجود دارد که هر کدام در جایگاه خود بر روی سرعت سایت موثر است. در ادامه تمامی راهکارهای افزایش سرعت سایت وردپرس را به طور کامل توضیح می دهیم.

مطالعه بیشتر
بالا بردن سرعت لود سایت وردپرس

بالا بردن سرعت لود سایت وردپرس: صفر تا صد افزایش سرعت بارگذاری

امروزه بالا بردن سرعت لود سایت وردپرس و جذب مشتری دغدغه اصلی صاحبان کسب و کارها می باشد. دلیل اهمیت افزایش سرعت بارگذاری سایت وردپرس، ارتباط مستقیم آن با بالا بردن بازدیدکنندگان سایت و در نتیجه تعداد مشتریان می باشد. گوگل اعلام کرده اگر قصد بالا بردن بازدید سایتتان را دارید، باید راهکارهای افزایش سرعت باز شدن سایت را پیاده سازی کنید تا پس از جلب رضایت کاربران، رتبه بیشتری نسبت به رقبا کسب نمایید. و اما ترفندهایی که در این مقاله برای افزایش سرعت بالا آمدن سایت بیان می کنیم شامل بهینه سازی تصاویر، استفاده از CDN، بهینه سازی دیتابیس و… است.

مطالعه بیشتر
افزایش سرعت وردپرس بدون افزونه

افزایش سرعت وردپرس بدون افزونه: آموزش کامل

در سال های اخیر به دلیل اهمیت سرعت سایت وردپرسی، صاحبان وب سایت برای افزایش سرعت سایت خود به دنبال راهکارهای موثر هستند. به همین جهت ما تصمیم گرفتیم در این مقاله راهکارهای افزایش سرعت وردپرس بدون افزونه را برای شما شرح دهیم تا بتوانید به راحتی مشکل وب سایت خود را شناسایی و آن را رفع کنید. راهکارهایی مانند استفاده از CDN، استفاده از هاست یا سرور مناسب، فعالسازی GZIP و… همگی راه های افزایش سرعت سایت هستند که می توانید بدون نصب هیچ افزونه ای بر روی سایت اعمال کنید. برای آشنایی بیشتر با هر یک از راهکارها تا انتها با ما همراه باشید.

مطالعه بیشتر
افزونه افزایش سرعت سایت وردپرس

افزونه افزایش سرعت سایت وردپرسی: معرفی بهترین افزونه ها + توضیح کامل

امروزه افراد مختلف به دنبال بهترین افزونه افزایش سرعت سایت وردپرس هستند تا سرعت وب سایت خود را بالا ببرند. همانطور که می دانید، سرعت سایت تاثیر بسیاری در جذب مخاطب و افزایش مشتری دارد و باید توجه ویژه ای به آن شود. بهترین افزونه های افزایش سرعت سایت وردپرسی شامل موارد زیر می باشد که در ادامه به طور کامل توضیح داده می شوند:
افزونه LiteSpeed Cache،
افزونه WP Rocket،
افزونه WP Smush،
افزونه WP Fastest Cache،
افزونه WP Optimize

مطالعه بیشتر
افزایش سرعت سایت لاراولی

افزایش سرعت سایت لاراولی: راهکار های عملی و 100% موثر

امروزه به دلیل محبوبیت گسترده لاراول، افزایش سرعت سایت لاراولی اهمیت بالایی پیدا کرده است. همانطور که می دانید لاراول فریمورکی است که برای ساخت وب سایت و اپلیکیشن مورد استفاده قرار می گیرد. بر خلاف وردپرس، جوملا، دروپال و… برای افزایش سرعت سایت لاراولی نمی توان از افزونه ها استفاده کرد. به همین دلیل ما این مقاله را به معرفی راه های بالا بردن سرعت سایت لاراولی مانند بهینه سازی تصاویر، استفاده از CDN، فعالسازی GZIP و… اختصاص دادیم.

مطالعه بیشتر
افزایش سرعت سایت

افزایش سرعت سایت: آموزش کامل + ویدئو رایگان

افزایش سرعت سایت یکی از عوامل تاثیرگذار بر سئو سایت و جذب مشتری است. پس اگر می خواهید بازدید وب سایت خود را افزایش دهید، باید ترفندهای افزایش سرعت سایت را با دقت بالا مطالعه و بر روی سایت خود پیاده سازی کنید. در ادامه به پاسخ سوال “چگونه سرعت سایت را بالا ببریم” می پردازیم، پس تا انتها با ما همراه باشید:

مطالعه بیشتر
افزایش سرعت سایت وردپرسی در موبایل: راهکار های کاملا موثر

افزایش سرعت سایت وردپرسی در موبایل: راهکار های کاملا موثر

امروزه به دلیل استفاده گسترده از تلفن های هوشمند، افزایش سرعت سایت وردپرسی در موبایل اهمیت بالایی دارد. برخی تصور می کنند تنها ریسپانسیو بودن سایت کافی است و به افزایش مشتری کمک خواهد کرد، در صورتی که باید به بهبود پروفرمنس سایت در موبایل نیز توجه بسیاری شود.
راهکارهای متفاوتی مانند بهینه سازی تصاویر، فعالسازی کش، بروزرسانی سایت و… برای افزایش سرعت سایت وردپرسی در موبایل وجود دارد که اگر تمام موارد بر روی سایت اعمال شود، افزایش سرعت چشمگیری را شاهد خواهیم بود. در ادامه با ما همراه باشید تا با این راهکارها به طور کامل آشنا شوید:

مطالعه بیشتر
افزایش سرعت سایت های شلوغ: راهکار های تست شده و موثر

افزایش سرعت سایت های شلوغ: راهکار های تست شده و موثر

در سال های اخیر گوگل برای افزایش رتبه یک وب سایت توجه ویژه ای به سرعت آن دارد. به همین دلیل افزایش سرعت سایت های شلوغ به یکی از دغدغه های سئوکاران تبدیل شده است. برای افزایش سرعت سایت راهکارهای بسیاری مانند بهینه سازی تصاویر، استفاده از CDN، استفاده از هاست یا سرور مناسب و… وجود دارد که با رعایت آن ها می توانیم تاثیر بسیاری در سرعت سایت خود بگذاریم و رضایت مشتریان را جلب کنیم. در همین راستا ما این مقاله را برای ارائه راهکارها آماده کرده ایم.

مطالعه بیشتر
پشتیبانی فنی سایت وردپرس چیست؟

خدمات پشتیبانی سایت وردپرس ( لیست خدمات پشتیبانی سایت + ویدئو رایگان)

خدمات پشتیبانی سایت وردپرس توسط تیم سازنده‌ی سایت های وردپرسی …

مطالعه بیشتر
خدمات پشتیبانی سایت وردپرس شامل چیست؟

پشتیبانی فنی سایت چیست؟ پشتیبانی فنی وردپرس – خدمات پشتیبانی فنی

پشتیبانی فنی سایت به سلسله فرآیندهایی گفته می‌شود که مشتریان …

مطالعه بیشتر
به بالای صفحه بردن