افزایش سرعت سایت وردپرسی در موبایل: راهکار های کاملا موثر

امروزه به دلیل استفاده گسترده از تلفن های هوشمند، افزایش سرعت سایت وردپرسی در موبایل اهمیت بالایی دارد. برخی تصور می کنند تنها ریسپانسیو بودن سایت کافی است و به افزایش مشتری کمک خواهد کرد، در صورتی که باید به بهبود پروفرمنس سایت در موبایل نیز توجه بسیاری شود. راهکارهای متفاوتی مانند بهینه سازی تصاویر، فعالسازی کش، بروزرسانی سایت و... برای افزایش سرعت سایت وردپرسی در موبایل وجود دارد که اگر تمام موارد بر روی سایت اعمال شود، افزایش سرعت چشمگیری را شاهد خواهیم بود. در ادامه با ما همراه باشید تا با این راهکارها به طور کامل آشنا شوید:

دریافت مشاوره

در این مقاله ساده ترین و کاربردی ترین راهکارها بیان شد. در صورتی که تمایل دارید حل مشکل خود را به ما بسپارید، با شماره زیر تماس بگیرید.

افزایش سرعت سایت وردپرسی در موبایل: راهکار های کاملا موثر

فهرست مطالب

دلایل اهمیت افزایش سرعت سایت وردپرسی در موبایل

زمانی که شما به عنوان کاربر وارد یک سایت می شوید، اگر سرعت لود سایت از چند ثانیه بیشتر شود از آن صفحه خارج شده و به سراغ دیگر وب سایت ها خواهید رفت. این موضوع سبب می شود گوگل و سایر موتورهای جستجو سایت شما را به عنوان یک سایت کند و بی کیفیت شناسایی کرده و رتبه شما را به شدت کاهش دهد. با کاهش رتبه وب سایت، سئو آن به شدت تحت تاثیر قرار گرفته و ممکن است تمام تلاش های شما برای جذب مشتری بی نتیجه باشد.

برای مثال مطالعات Strange-Loop نشان می دهد که سایت آمازون به ازای هر یک ثانیه تاخیر در سرعت بارگذاری صفحه، با کاهش 7 درصد نرخ تعامل و 11 درصد بازدید سایت روبرو می شود و در نتیجه میزان رضایت مشتریان تا 16 درصد پایین می آید.

علاوه براین در حال حاضر بسیاری از کاربران برای سرچ موضوع مدنظر خود از تلفن های همراه استفاده می کنند که این موضوع نشان دهنده اهمیت افزایش سرعت نسخه موبایل وردپرس است. پس اگر به دنبال افزایش بازدید کننده و درآمد بیشتر هستید باید به بهبود پروفرمنس سایت در موبایل اهمیت دهید.

راهکارهای افزایش سرعت سایت وردپرسی در موبایل

همانطور که گفتیم راهکارهای بسیاری برای افزایش سرعت نسخه موبایل وردپرس وجود دارد که هر کدام به نوبه خود تاثیر بسزایی بر سرعت سایت خواهد داشت. اگر می خواهید امتیاز سرعت وب سایت خود را در گوگل پیج اسپید تا 70 نمره افزایش دهید، بهتراست تمامی راهکارهای معرفی شده را بر روی سایت خود پیاده سازی کنید.

استفاده از سرور یا هاست های سریع و معتبر

یکی از مهم ترین عوامل تاثیر گذار در بهبود پروفرمنس سایت در موبایل، استفاده از هاست خوب است. موارد زیر را می توان به ویژگی های یک هاست خوب بیان کرد:

1. هاست مجهز به هارد NVMe

نتایج نشان می دهد سرعت هاست های مجهز به تکنولوژی  NVMeبیشتر ازSSD  است.

2. اختصاص CPU لازم برای سایت

سرعت لود یک وب سایت به منابع سرور و CPU بستگی دارد. زمانی که شما از چند افزونه مختلف استفاده می کنید سرعت لود سایت کاهش می یابد و دلیل آن نیاز افزونه ها به منابع بیشتر برای پردازش است. استفاده از هاست های اشتراکی باعث ایجاد این مشکل می شود. پس مقدار CPU اختصاص داده شده به سایت را به عنوان یکی از ملاک های انتخاب هاست خود قرار دهید.

3. ارتقا نسخه php سرور

ارتقا نسخه php به دلیل ارتباط با وردپرس تاثیر بسیاری در افزایش سرعت نسخه موبایل وردپرس دارد.

شاید یافتن یک هاست خوب با ویژگی های بالا برایتان دشوار باشد، به همین جهت ما طبق تجربه خود به شما میهن وب هاست و نت افراز را معرفی می کنیم. این هاستینگ ها در کنار کیفیت بالایی که به کاربران ارائه می دهند دارای قیمت مناسبی هستند. در واقع قیمت هیچ تاثیری بر روی خدمات ارائه دهنده توسط آن ها نگذاشته و جز بهترین هاستینگ ها شناخته می شوند.

البته نا گفته نماند هاستینگ های بسیاری وجود دارد که خدمات خود را با کیفیت بالا ارائه می دهند اما به دلیل اینکه هدف ما در این مقاله معرفی هاستینگ نمی باشد، صرفا تجربه خود را برای شما بیان کردیم تا بتوانید سرعت سایت وردپرسی خود را در موبایل افزایش دهید. همچنین دقت داشته باشید سایت هایی که بازدید زیاد دارند، انتخاب هاست یا سرور آن ها مشروط به بررسی های فنی می باشد.

افزایش سرعت سایت وردپرسی در موبایل: راهکار های کاملا موثر
استفاده از سرور یا هاست های سریع و معتبر

نصب و کانفیگ افزونه کش (Cache) وردپرس

امروزه تمامی مرورگرها می توانند از سایت شما یک نسخه ذخیره کنند. زمانی که کاربر برای اولین بار از سایت دیدن می کند، . یک نسخه از سایت داخل سیستم او ذخیره شده و در صورتی که کاربر مجدد به سایت برگردد، سایت با سرعت بیشتری برای او باز خواهد شد. در واقع ذخیره شدن اطلاعات به افزایش سرعت لود سایت کمک کرده است. به این حافظه کش (Cache) مرورگر می گویند.

نوعی دیگر از کش نیز در سمت سرور وجود دارد که با فعالسازی آن می‌توان سرعت سایت را افزایش چشمگیر داد. در برخی از موارد با فعال کردن کش سمت سرور از دان شدن سایت نیز جلوگیری شده است.

حالا برای پیاده سازی این قابلیت، در ویدیو زیر به شما افزونه هایی را پیشنهاد می دهیم که پس از نصب آن می توانید با ویژگی ها و عملکرد آن آشنا شوید:

بهینه سازی تصاویر جهت بهبود پروفرمنس سایت در موبایل

تصاویر تاثیر زیادی در جذب کاربر خواهد داشت اما اگر به صورت صحیح از آن استفاده نشود، باعث تاثیرات مخرب در افزایش مشتری خواهد شد. یکی از رایج ترین عوامل تاثیر گذار در سرعت نداشتن سایت در نسخه موبایل، استفاده از تعداد زیادی تصاویر بهینه نشده است. برای بهینه سازی تصاویر باید موارد زیر را رعایت کنید:

1. فشرده سازی

فشرده سازی تصاویر به معنی کاهش حجم آن هاست. حجم مناسب برای تصویر بهینه 10 تا 70 کیلوبایت است. این راهکار تاثیر چشمگیری در سرعت لود سایت خواهد داشت. باید بدانید که با فشرده سازی تصویر کیفیت آن کاهش نمی‌یابد ولی حجم آن کاسته می‌شود تا سایت سریع تر بارگذاری شود.

برای کاهش حجم تصاویر می توانید از فتوشاپ استفاده کنید و یا به وسیله وب سایت های مختلف به راحتی و بدون افت کیفیت حجم چندین تصویر را به صورت همزمان کاهش دهید. برای این کار می توانید از وب سایت هایی مانند imagecompressor.com استفاده کنید. ویدیو زیر نحوه استفاده از این وب سایت را برای شما شرح می دهد.

2. ابعاد مناسب

استفاده ازابعاد مناسب برای تصاویر اهمیت بالایی دارد. اگر از ابعاد بزرگتر از ابعاد مورد نیازتان استفاده کنید، مرورگر زمان زیادی را صرف کم کردن حجم آن خواهد کرد و همین موضوع باعث سرعت نداشتن سایت در نسخه موبایل می شود. ابعاد یک تصویر معمولا 1*1 , 4*3 , 9*16 می باشد ولی باید بررسی شود چه ابعادی مناسب وبسایت شماست. تصاویر باید متناسب با فضای نمایش تصویر در سایت شما برش داده شوند تا به بهبود پروفرمنس سایت در موبایل کمک کند.

3. فرمت مناسب

بهترین فرمت برای بارگذاری عکس در سایت وردپرسی JPEG (jpg) است. بهتر است از فرمت های دیگر مانند BMB، TIFF و GIF استفاده نشود. همچنین از نظر درصد کیفیت تصاویر بهتر است حد میانه را رعایت کرد. یعنی نه فایل تصویر سنگین شود و نه آنکه کیفیت عکس کم باشد.

4. بارگذاری تنبل

بارگذاری تنبل یعنی زمانی تصویر بارگذاری می شود که صفحه نمایش روی آن تصویر بیاید. مثلا اگر در یک صفحه 20 تصویر موجود باشد، همه‌ی آن تصاویری که در نمایش اولیه سایت نیستند، پس دانلود نمی شوند. با مرور کاربر در سایت آرام آرام تصاویر دانلود خواهند شد. این راهکار بسیار ساده قابل اجرا است و تاثیر بسیار زیادی در سرعت سایت دارد.

افزایش سرعت سایت وردپرسی در موبایل: راهکار های کاملا موثر
بهینه سازی تصاویر جهت بهبود پروفرمنس سایت در موبایل

محتوا و قابلیت های اضافی را حذف کنیم

هر چقدر صفحه وب سایت در حالت موبایل ساده تر باشد، سرعت بارگذاری آن بیشتر است. برای مثال استفاده از جداول یا فرم های چند مرحله ای، باعث کاهش سرعت سایت می شود. به همین دلیل بهتر است از موارد اضافی در حال موبایل استفاده نشود و یا از دید کاربر پنهان شود.

سایت خود را بروزرسانی کنید

به روزرسانی وب سایت در افزایش سرعت نسخه موبایل وردپرس تاثیر بسیاری دارد. زمانی که یک افزونه آپدیت می شود، قطعا از لحاظ امنیتی و عملکرد دارای تغییراتی خواهد بود. پس با بروزرسانی وب سایت و افزونه های کاربردی خود، سرعت باگذاری سایت در حالت موبایل افزایش دهید.

معرفی ابزارهای آنالیز سرعت سایت در موبایل

برای بررسی سرعت یک وب سایت ابزارهای بسیاری وجود دارد که هر یک به نوبه خود اطلاعات زیادی در اختیار شما قرار می دهد. در ادامه معتبرترین ابزارهای آنالیز سرعت سایت در موبایل را معرفی می کنیم:

1. Google PageSpeed Insights

ابزار Google PageSpeed Insights یکی از ابزارهای اندازه گیری سرعت سایت برای موبایل و دسکتاپ می باشد. این ابزار توسط گوگل معرفی شده و به صفحات از صفر تا 100 بر پایه سرعت صفحه و قابلیت های آن نمره می دهد. هرچقدر نمره دریافتی وب سایت شما بالاتر باشد یعنی سرعت بارگذاری سایت شما بالاتر است.

این ابزار یک راهنما برای شماست تا با استفاده از ایده های آن برای افزایش سرعت سایت خود اقدام کنید. برخی از افراد تصور می کنند باید حتما نمره 100 دریافت کنند تا بهترین سرعت بارگذاری را داشته باشد، در صورتی که دریافت نمره 100 امکان پذیر نیست. حتی اکثر وب سایت ها که دارای سرعت لود بالا هستند امتیازی بین 70 تا 85 دریافت می کنند.

متاسفانه این ابزار گوگل برای کاربران ایرانی تحریم می باشد و برای استفاده از آن باید از نرم افزارهای ضد تحریم کمک بگیرید.

برای اینکه بتوانید از این ابزار به درستی استفاده کنید و با آنالیز وب سایت خود به بهبود پروفرمنس سایت در موبایل کمک کنید، ویدیوی آموزشی زیر را با دقت مشاهده کنید:

2. GTmetrix

این ابزار یک ابزار نظارتی است و به ما کمک می کند تا بر عملکرد وب سایت خود نظارت کنیم. در واقع GTmetrix گزارش کاملی از نحوه بارگذاری وب سایت به شما ارائه می کند و پیشنهادهایی برای بهبود آن در اختیارتان قرار می دهد.

با استفاده از این ابزار می توان تحلیل های روزانه، هفتگی و ماهانه ارائه داد. علاوه براین دریافت گزارش های تصویری به شما کمک می کند تا دقیق تر به بررسی شاخص های عملکردی خود پرداخته و در جهت بهبود سرعت سایت اقدام کنید.

ویدیو زیر جهت آشنایی از نحوه استفاده از این ابزار برای شما تهیه گردیده است:

جمع بندی مطالب

همانطور که از ابتدا گفتیم سرعت سایت تاثیر بسیاری بر جذب مشتری دارد و به عنوان یک عامل مهم و اساسی شناخته می شود. به همین جهت سعی کردیم در این مقاله تمامی نکات مربوط به افزایش سرعت سایت وردپرسی در موبایل را برای شما بیان کنیم. پس بعد از بررسی سرعت سایت خود با استفاده از ابزارهای معرفی شده می توانید به راحتی از راهکارها استفاده کنید و سرعت سایت خود را افزایش دهید.

Share this post with your friends

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

افزایش سرعت سایت وردپرسی

افزایش سرعت وردپرس | چگونه سرعت سایت وردپرس را افزایش دهیم؟

امروزه افزایش سرعت سایت وردپرسی از اهمیت بالایی برخوردار است و صاحبان کسب و کارها به دنبال یافتن راه های افزایش سرعت سایت وردپرسی هستند. برای بالا بردن سرعت سایت وردپرس روش های بسیاری مانند استفاده از CDN، بهینه سازی تصاویر، فعالسازی GZIP و… وجود دارد که هر کدام در جایگاه خود بر روی سرعت سایت موثر است. در ادامه تمامی راهکارهای افزایش سرعت سایت وردپرس را به طور کامل توضیح می دهیم.

مطالعه بیشتر
بالا بردن سرعت لود سایت وردپرس

بالا بردن سرعت لود سایت وردپرس: صفر تا صد افزایش سرعت بارگذاری

امروزه بالا بردن سرعت لود سایت وردپرس و جذب مشتری دغدغه اصلی صاحبان کسب و کارها می باشد. دلیل اهمیت افزایش سرعت بارگذاری سایت وردپرس، ارتباط مستقیم آن با بالا بردن بازدیدکنندگان سایت و در نتیجه تعداد مشتریان می باشد. گوگل اعلام کرده اگر قصد بالا بردن بازدید سایتتان را دارید، باید راهکارهای افزایش سرعت باز شدن سایت را پیاده سازی کنید تا پس از جلب رضایت کاربران، رتبه بیشتری نسبت به رقبا کسب نمایید. و اما ترفندهایی که در این مقاله برای افزایش سرعت بالا آمدن سایت بیان می کنیم شامل بهینه سازی تصاویر، استفاده از CDN، بهینه سازی دیتابیس و… است.

مطالعه بیشتر
افزایش سرعت وردپرس بدون افزونه

افزایش سرعت وردپرس بدون افزونه: آموزش کامل

در سال های اخیر به دلیل اهمیت سرعت سایت وردپرسی، صاحبان وب سایت برای افزایش سرعت سایت خود به دنبال راهکارهای موثر هستند. به همین جهت ما تصمیم گرفتیم در این مقاله راهکارهای افزایش سرعت وردپرس بدون افزونه را برای شما شرح دهیم تا بتوانید به راحتی مشکل وب سایت خود را شناسایی و آن را رفع کنید. راهکارهایی مانند استفاده از CDN، استفاده از هاست یا سرور مناسب، فعالسازی GZIP و… همگی راه های افزایش سرعت سایت هستند که می توانید بدون نصب هیچ افزونه ای بر روی سایت اعمال کنید. برای آشنایی بیشتر با هر یک از راهکارها تا انتها با ما همراه باشید.

مطالعه بیشتر
افزونه افزایش سرعت سایت وردپرس

افزونه افزایش سرعت سایت وردپرسی: معرفی بهترین افزونه ها + توضیح کامل

امروزه افراد مختلف به دنبال بهترین افزونه افزایش سرعت سایت وردپرس هستند تا سرعت وب سایت خود را بالا ببرند. همانطور که می دانید، سرعت سایت تاثیر بسیاری در جذب مخاطب و افزایش مشتری دارد و باید توجه ویژه ای به آن شود. بهترین افزونه های افزایش سرعت سایت وردپرسی شامل موارد زیر می باشد که در ادامه به طور کامل توضیح داده می شوند:
افزونه LiteSpeed Cache،
افزونه WP Rocket،
افزونه WP Smush،
افزونه WP Fastest Cache،
افزونه WP Optimize

مطالعه بیشتر
افزایش سرعت سایت لاراولی

افزایش سرعت سایت لاراولی: راهکار های عملی و 100% موثر

امروزه به دلیل محبوبیت گسترده لاراول، افزایش سرعت سایت لاراولی اهمیت بالایی پیدا کرده است. همانطور که می دانید لاراول فریمورکی است که برای ساخت وب سایت و اپلیکیشن مورد استفاده قرار می گیرد. بر خلاف وردپرس، جوملا، دروپال و… برای افزایش سرعت سایت لاراولی نمی توان از افزونه ها استفاده کرد. به همین دلیل ما این مقاله را به معرفی راه های بالا بردن سرعت سایت لاراولی مانند بهینه سازی تصاویر، استفاده از CDN، فعالسازی GZIP و… اختصاص دادیم.

مطالعه بیشتر
افزایش سرعت سایت

افزایش سرعت سایت: آموزش کامل + ویدئو رایگان

افزایش سرعت سایت یکی از عوامل تاثیرگذار بر سئو سایت و جذب مشتری است. پس اگر می خواهید بازدید وب سایت خود را افزایش دهید، باید ترفندهای افزایش سرعت سایت را با دقت بالا مطالعه و بر روی سایت خود پیاده سازی کنید. در ادامه به پاسخ سوال “چگونه سرعت سایت را بالا ببریم” می پردازیم، پس تا انتها با ما همراه باشید:

مطالعه بیشتر
افزایش سرعت سایت وردپرسی در موبایل: راهکار های کاملا موثر

افزایش سرعت سایت وردپرسی در موبایل: راهکار های کاملا موثر

امروزه به دلیل استفاده گسترده از تلفن های هوشمند، افزایش سرعت سایت وردپرسی در موبایل اهمیت بالایی دارد. برخی تصور می کنند تنها ریسپانسیو بودن سایت کافی است و به افزایش مشتری کمک خواهد کرد، در صورتی که باید به بهبود پروفرمنس سایت در موبایل نیز توجه بسیاری شود.
راهکارهای متفاوتی مانند بهینه سازی تصاویر، فعالسازی کش، بروزرسانی سایت و… برای افزایش سرعت سایت وردپرسی در موبایل وجود دارد که اگر تمام موارد بر روی سایت اعمال شود، افزایش سرعت چشمگیری را شاهد خواهیم بود. در ادامه با ما همراه باشید تا با این راهکارها به طور کامل آشنا شوید:

مطالعه بیشتر
افزایش سرعت سایت های شلوغ: راهکار های تست شده و موثر

افزایش سرعت سایت های شلوغ: راهکار های تست شده و موثر

در سال های اخیر گوگل برای افزایش رتبه یک وب سایت توجه ویژه ای به سرعت آن دارد. به همین دلیل افزایش سرعت سایت های شلوغ به یکی از دغدغه های سئوکاران تبدیل شده است. برای افزایش سرعت سایت راهکارهای بسیاری مانند بهینه سازی تصاویر، استفاده از CDN، استفاده از هاست یا سرور مناسب و… وجود دارد که با رعایت آن ها می توانیم تاثیر بسیاری در سرعت سایت خود بگذاریم و رضایت مشتریان را جلب کنیم. در همین راستا ما این مقاله را برای ارائه راهکارها آماده کرده ایم.

مطالعه بیشتر
پشتیبانی فنی سایت وردپرس چیست؟

خدمات پشتیبانی سایت وردپرس ( لیست خدمات پشتیبانی سایت + ویدئو رایگان)

خدمات پشتیبانی سایت وردپرس توسط تیم سازنده‌ی سایت های وردپرسی …

مطالعه بیشتر
خدمات پشتیبانی سایت وردپرس شامل چیست؟

پشتیبانی فنی سایت چیست؟ پشتیبانی فنی وردپرس – خدمات پشتیبانی فنی

پشتیبانی فنی سایت به سلسله فرآیندهایی گفته می‌شود که مشتریان …

مطالعه بیشتر
به بالای صفحه بردن