افزایش سرعت وردپرس | چگونه سرعت سایت وردپرس را افزایش دهیم؟

امروزه افزایش سرعت سایت وردپرسی از اهمیت بالایی برخوردار است و صاحبان کسب و کارها به دنبال یافتن راه های افزایش سرعت سایت وردپرسی هستند. برای بالا بردن سرعت سایت وردپرس روش های بسیاری مانند استفاده از CDN، بهینه سازی تصاویر، فعالسازی GZIP و... وجود دارد که هر کدام در جایگاه خود بر روی سرعت سایت موثر است. در ادامه تمامی راهکارهای افزایش سرعت سایت وردپرس را به طور کامل توضیح می دهیم.

دریافت مشاوره

در این مقاله ساده ترین و کاربردی ترین راهکارها بیان شد. در صورتی که تمایل دارید حل مشکل خود را به ما بسپارید، با شماره زیر تماس بگیرید.

افزایش سرعت سایت وردپرسی

فهرست مطالب

دلایل اهمیت افزایش سرعت سایت وردپرسی

اگر شما به عنوان صاحب کسب و کار سایتی برای افزایش فروش خود پیاده سازی کرده اید، باید تمامی اقدامات را برای جذب مشتری و فروش بیشتر به کار گیرید. زمانی که کاربر وارد وب سایت شما می شود، انتظار دارد در کوتاه ترین زمان ممکن سایت شما باز شده و به راحتی با محصولات و خدمات ارائه شده آشنا شود. حالا اگر زمان انتظار کاربران طولانی شود، از وب سایت شما خارج شده و به سراغ سایت رقیب می رود.

در شرایطی لازم است برای افزایش بازدید سایت و در نتیجه افزایش مشتری، تبلیغاتی مانند تبلیغات گوگل ادورز و یا هر نوع تبلیغ دیگری انجام گیرد. در این صورت لازم است قبل از هر چیز، سرعت سایت وردپرسی خود را افزایش دهید تا تبلیغات تاثیر گذاری داشته و به افزایش مشتریان کمک کند.

برخی از افراد تصور می کنند اگر سرعت سایت روی کامپیوتر شخصیشان بالا باشد، یعنی برای هر کسی که وارد سایت شود، سرعت خوب است. در صورتی که در کامپیوتر شخصی شما به دلیل کش شدن داده ها، سرعت لود افزایش یافته و با کسی که برای اولین بار وارد سایت می شود، متفاوت است. به همین جهت لازم است برای بررسی سرعت وب سایت خود از یک متخصص مشورت بگیرید تا با استفاده از ابزارهای مختلف، سرعت وب سایت مورد بررسی قرار گیرد.

چگونه سرعت سایت وردپرس را افزایش دهیم؟

برای افزایش سرعت سایت وردپرسی ترفندهای بسیاری وجود دارد که ما راه حل هایی که توسط شما قابل انجام می باشد و شما به راحتی می توانید آن ها را اجرا و پیاده سازی کنید، به طور کامل شرح می دهیم.

1. بهینه سازی تصاویر

بهینه سازی تصاویر یکی از موثرترین راه های افزایش سرعت سایت وردپرسی است که به راحتی می توانید از آن استفاده کنید. همانطور که می دانید تصاویر در قسمت های مختلف سایت مورد استفاده قرار میگیرند تا با جذب مخاطب به افزایش مشتری کمک کنند. اما اگر از آن ها به درستی استفاده نشود، تاثیر منفی در سرعت و بالا بردن بازدید وب سایت خواهد داشت.

برای بهینه سازی تصاویر وب سایت خود، کافیست از راه های زیر استفاده کنید تا بدون افت کیفیت، تصویر مورد نظر خود را با پایین ترین حجم بر روی سایت بارگذاری کنید.

  • استفاده از نرم افزارهایی نظیر فوتوشاپ و ایلاستریتور
  • مراجعه به سایت های بهینه سازی تصویر مانند imagecompressor.com
  • فعالسازی پلاگین های مختلف مانند Optimole، WP Smush برای فشرده سازی تصاویر و بالا بردن سرعت سایت وردپرس

در صورتی که وب سایت خود را به تازگی راه اندازی کرده اید و تصاویر زیادی بر روی آن بارگذاری نشده، بهتر است به جای استفاده از پلاگین، از دو روش دیگر یعنی نرم افزار فتوشاپ و سایت های بهینه سازی تصاویر استفاده کنید. اما اگر عکس های زیادی بر روی سایت وجود دارد و قصد دارید با بهینه سازی آن ها سرعت سایت وردپرسی خود را بالا ببرید، پیشنهاد می شود از پلاگین ها استفاده کنید.

افزایش سرعت سایت وردپرسی
بهینه سازی تصاویر برای افزایش سرعت سایت وردپرسی

2. استفاده از افزونه یا سیستم های کش

فعالسازی سیستم کش یکی دیگر از روش های موثر در بالا بردن سرعت سایت وردپرس است. زمانی که کاربر برای اولین بار وارد وب سایت شما می شود، محتوای سایت شامل کدهای PHP اجرا شده و سپس صفحه وب سایت تشکیل می شود. در حالت عادی این روند برای ورود هرکاربر به طور کامل انجام می شود که بسیار زمانبر است. اما اگر سیستم کش فعال شود، روند باز شدن سایت تغییر می کند و کدهای PHP تنها یک بار اجرا می شود و در طی زمان مشخص همان اطلاعات را به کاربر نشان می دهد و در نتیجه باعث افزایش سرعت سایت وردپرسی می شود. مثلا شما با استفاده از افزونه کش مدت زمان 2 ساعت را مشخص می کنید تا به روزرسانی محتوای سایت بعد از گذشت این مدت انجام شود و در طی این زمان از داده های قبلی استفاده شود. برای فعالسازی و استفاده از این سیستم می توانید از افزونه های زیر استفاده کنید.

پلاگین WP Rocket

افزونه WP Rocket به عنوان یکی از کاربردی ترین افزونه های کش شناخته می شود. این افزونه توسط شرکت های ایرانی فارسی سازی شده و برای فروش در اختیار کاربران قرار گرفته است. WP Rocket را می توانید از سایت ابزار وردپرس خریداری نمایید. قابلیت های این افزونه شامل موارد زیر است:

  • فشرده کردن فایل های وردپرس (Gzip Compression)
  • اتصال سایت به CDN
  • بهینه کردن فایل های HTML ،CSS و JS
  • بارگذاری تنبل تصاویر (Lazy Loading)

پلاگین WP-Optimize

افزونه WP-Optimize یکی دیگر افزونه هایی است که می توانید با نصب و فعال سازی آن، سیستم کش را بر روی سایت خود پیاده سازی کنید. برخی از قابلیت های این افزونه به صورت رایگان در اختیار کاربران قرار دارد و برخی دیگر پس از خرید نسخه پولی فعال می شود. از جمله قابلیت های افزونه WP-Optimize شامل:

  • فشرده سازی تصاویر بزرگ
  • کش کردن صفحات سایت
  • پاک‌ کردن موارد غیرضروری در دیتابیس

پلاگین WP Fastest Cache

افزونه WP Fastest Cache علاوه بر قدرتمند بودن دارای کاربری ساده ای می باشد تا کاربران به راحتی از آن استفاده کنند. قابلیت های این افزونه در دو نسخه رایگان و پولی در اختیار کاربران قرار می گیرد که شما می توانید با توجه به نیاز خود آن را تهیه کنید. نسخه رایگان پلاگین WP Fastest Cache در مخزن وردپرس در دسترس کاربران قرار گرفته است. این افزونه با بهینه سازی فایل های HTML، CSS و JS و همچنین پاکسازی دیتابیس به بالا بردن سرعت سایت وردپرس کمک می کند.

3. استفاده از CDN

یکی از عوامل تاثیرگذار بر روی سرعت سایت، مکان جغرافیایی کاربر و فاصله او از هاست سایت است. برای مثال اگر کاربران وب سایت شما ساکن کشورهای اروپایی هستند، لازم است با استفاده از CDN اطلاعات هاست اصلی وب سایت را بر روی هاست آن منطقه ارسال کنید تا زمانی که کاربران خارجی وارد وب سایت می شوند، دیگر لازم نباشد داده ها از هاست اصلی در ایران ارسال شود و در کوتاه ترین زمان اطلاعات از سرور آن منطقه فرستاده شده و سایت باز شود.

در واقع CDN (شبکه توزیع محتوا) شبکه ای از سرورها در نقاط مختلف جهان است که موجب افزایش سرعت سایت وردپرس می شود. در این شبکه، هر هاست با ذخیر سازی فایل های یک سایت به صورت استاتیک (ثابت) اطلاعات را در کوتاه ترین زمان به کاربر نمایش می دهد. که همین موضوع باعث جلب رضایت کاربران در سراسر دنیا می شود.

معروف ترین CDNهایی که مورد استفاده کاربران قرار گرفته است شامل موارد زیر است:

کلود فلر (cloudflare)

کلود فلر یکی از معروف ترین CDNهای دنیاست که در نسخه رایگان خود امکانات بسیاری را ارائه می دهد و تنها در صورتی که حجم ترافیک وب سایت بالا باشد نیاز به تهیه نسخه پرو دارید. متاسفانه این سیستم در ایران سرور نداشته و با برخی از هاست های ایرانی در تداخل می باشد.

ابر آروان

ابر آروان یکی از قدرتمندترین شرکت های ایرانی است که از تاسیس آن 5 سال می گذرد. این سیستم به دلیل استفاده از سرورهای داخل کشور و بالا بردن سرعت سایت وردپرس، رضایت بسیاری از کاربران را به خود جلب نموده است.

ابر دراک

ابر دراک نیز توسط جوانان ایرانی تاسیس شده که به دلیل ارائه سرویس های ابری خوب تونسته رضایت کاربران را بدست آورد.

4. استفاده از هاست یا سرور مناسب

انتخاب هاست و سرور مناسب را می توان یکی از مهم ترین و موثرترین راهکارهای افزایش سرعت سایت وردپرسی دانست. در واقع یک هاست با کیفیت موجب بهبود عملکرد و سرعت سایت خواهد بود. کسانی که توانایی تهیه هاست های اختصاصی را ندارند و قصد استفاده از هاست اشتراکی دارند، باید در انتخاب خدمات شرکت هاستینگ دقت لازم را داشته باشند تا در آینده مشکلی سایت را تهدید نکند.

اما اگر وب سایتتان در حال ارتقا می باشد و حجم داده ها در حال افزایش است، بهتر است از هاست های اشتراکی استفاده نشود تا در آینده به دلیل حجم بالای ترفیک سایت، مشکلی پیش نیاید. زیرا هاست های اشتراکی نمی توانند پاسخگوی نیاز حجم زیادی از کاربران باشند و به منابع مصرفی بیشتری احتیاج دارند. همین موضوع باعث می شود سرعت سایت کاهش پیدا کرده و کاربران به سایت رقیب مراجعه کنند.

مشخصات سخت افزاری سیستم سرور، نوع سیستم عامل و مقدار پهنای باند سرور، ملاک هایی است که در انتخاب هاست باید به آن توجه ویژه ای داشته باشید تا بتوانید با افزایش سرعت سایت رضایت مشتریان را جلب نمایید.

پس در صورتی که هاست و سرور سایت زمان زیادی را صرف دریافت درخواست کاربران کرد، باید برای بررسی و حل این مشکل اقدام نمایید. اگر برای پرسش سوالات خود به یک متخصص نیاز داشتید، می توانید با کارشناسان آیگن وب تماس حاصل نمایید و پاسخ فنی و تخصصی مشکلات سرعت سایت خود را دریافت نمایید.

افزایش سرعت سایت وردپرسی
استفاده از هاست یا سرور مناسب

5. فعالسازی GZIP

یکی از راه های افزایش سرعت سایت وردپرسی، فعالسازی قابلیت Gzip می باشد. این راهکار باعث می شود سرور قبل از ارسال داده، آن را فشرده سازی نموده و کمترین حجم اطلاعات را با بیشترین سرعت به مرورگر بفرستد. در واقع می توان گفت استفاده از این قابلیت حجم اولیه سایت را 30 تا 40 درصد کاهش می دهد. برای سایت های وردپرسی استفاده از افزونه، راحت ترین روش فعالسازی Gzip می باشد. W3 Total Cache یکی از افزونه هایی است که می توانید با فعالسازی آن علاوه بر استفاده از Gzip، از دیگر ویژگی های برجسته آن جهت افزایش سرعت سایت استفاده نمایید.

6. دریافت مشاوره فنی

برخی از سایت ها به دلیل حجم بالای داده و اطلاعات و یا حتی مشکلات دیگر، سرعت بسیار پایینی دارند و با استفاده از روش های بالا نمی توانند تاثیر بسزایی بر روی سرعت سایت مشاهده کنند. به این افراد پیشنهاد می کنم برای دریافت مشاوره فنی اقدام نمایند. مشاوران آیگن وب شما را در این مسیر همراهی کرده و با بیان نظرات کارشناسی مشکلات سرعت وب سایتتان را شناسایی و رفع می نمایند.

افزایش سرعت وردپرس بدون افزونه

برخی از افراد ترجیح می دهند بدون استفاده از افزونه سرعت وب سایت خود را کاهش دهند. به همین دلیل ما مقاله ای تحت عنوان افزایش سرعت وردپرس بدون افزونه برای شما آماده کرده ایم که می توانید با راهکارها و ترفندهای افزایش سرعت سایت وردپرس بدون استفاده از افزونه آشنا شوید. هر یک از این روش ها به نوبه خود بر روی سرعت سایت موثر است اما هر فرد می تواند با توجه به وضعیت فعلی سایت روش مناسب برای افزایش سرعت سایت را انتخاب نماید.

افزایش سرعت سایت وردپرسی در موبایل

برخی از سایت ها در حالت دسکتاپ مشکلی در سرعت لود سایت نداشته و در سریع ترین زمان ممکن سایت برای کاربارن باز می شود. اما همین سایت در حالت موبایل دارای مشکلاتی است که موجب کم شدن سرعت لود سایت می شود. برای اطلاعات بیشتر در این مورد و افزایش سرعت سایت وردپرسی در موبایل کافیست مقاله مربوطه را مطالعه نمایید.

افزایش سرعت سایت وردپرس با افزونه

در این مقاله انواع روش های افزایش سرعت سایت وردپرسی بیان شده است. اما اگر تنها به دنبال روش های افزایش سرعت سایت وردپرس با افزونه هستید، می توانید این مقاله را مطالعه کرده و با افزونه های مختلفی آشنا شوید. کاربرد هر یک از این افزونه ها با توجه به سایت و نیاز آن متفاوت است که به طور کامل و دقیق برای شما آن ها را شرح داده ایم.

افزایش سرعت سایت وردپرسی
افزایش سرعت سایت وردپرسی با افزونه

بهینه سازی تصاویر در وردپرس

بهینه سازی تصاویر در وردپرس یکی از مهم ترین اقدامات افزایش سرعت سایت است که در این مقاله به صورت خلاصه و کلی آن را برای شما شرح دادیم. اگر می خواهید بیشتر با این ترفند و نحوه کار آن آشنا شوید کافیست بر روی بهینه سازی تصاویر در وردپرس کلیک نمایید تا بتوانید کامل ترین آموزش را مشاهده نمایید.

بالا بردن سرعت لود سایت وردپرس

امروزه به دلیل گسترش وردپرس و قابلیت های آن، سرعت لود سایت وردپرسی اهمیت بالایی دارد. به همین جهت ما راهکارهای جامعی در خصوص بالا بردن سرعت لود سایت وردپرس آماده کرده ایم که می توانید با استفاده از آن سرعت باز شدن سایت خود را چندین برابر کنید.

افزایش سرعت پیشخوان وردپرس

اگر سرعت پیشخوان وردپرس سایتتان کاهش پیدا کرده، می توانید برای ارتقا آن افزایش سرعت پیشخوان وردپرس را مطالعه کنید تا با ترفندهای مختلفی آشنا شوید.

سخن آخر

در این مقاله سعی کردیم موثرترین روش هایی که می توانید به راحتی آن ها را بر روی سایت خود پیاده سازی کرده و سرعت آن را افزایش دهید، بیان کنیم. هر یک از این روش ها به نوبه خود بر روی سرعت سایت موثر است. برای مشاهده نتیجه مطلوب کافیست با توجه به نیاز خود یکی از روش های بیان شده را انتخاب کرده و بر روی سایت پیاده سازی کنید.

همانطور که گفته شد، برخی از وب سایت ها برای بررسی علل کاهش سرعت سایت و یافتن روش موثر، نیاز به متخصص دارند و نمی توانند تنها از روش های بالا سرعت سایت را بالا ببرند. به همین دلیل تیم مشاوران آیگن وب آماده بررسی مشکلات وب سایت شما هستند تا در کوتاه ترین زمان ممکن آن را رفع کنند.

Share this post with your friends

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

افزایش سرعت سایت وردپرسی

افزایش سرعت وردپرس | چگونه سرعت سایت وردپرس را افزایش دهیم؟

امروزه افزایش سرعت سایت وردپرسی از اهمیت بالایی برخوردار است و صاحبان کسب و کارها به دنبال یافتن راه های افزایش سرعت سایت وردپرسی هستند. برای بالا بردن سرعت سایت وردپرس روش های بسیاری مانند استفاده از CDN، بهینه سازی تصاویر، فعالسازی GZIP و… وجود دارد که هر کدام در جایگاه خود بر روی سرعت سایت موثر است. در ادامه تمامی راهکارهای افزایش سرعت سایت وردپرس را به طور کامل توضیح می دهیم.

مطالعه بیشتر
بالا بردن سرعت لود سایت وردپرس

بالا بردن سرعت لود سایت وردپرس: صفر تا صد افزایش سرعت بارگذاری

امروزه بالا بردن سرعت لود سایت وردپرس و جذب مشتری دغدغه اصلی صاحبان کسب و کارها می باشد. دلیل اهمیت افزایش سرعت بارگذاری سایت وردپرس، ارتباط مستقیم آن با بالا بردن بازدیدکنندگان سایت و در نتیجه تعداد مشتریان می باشد. گوگل اعلام کرده اگر قصد بالا بردن بازدید سایتتان را دارید، باید راهکارهای افزایش سرعت باز شدن سایت را پیاده سازی کنید تا پس از جلب رضایت کاربران، رتبه بیشتری نسبت به رقبا کسب نمایید. و اما ترفندهایی که در این مقاله برای افزایش سرعت بالا آمدن سایت بیان می کنیم شامل بهینه سازی تصاویر، استفاده از CDN، بهینه سازی دیتابیس و… است.

مطالعه بیشتر
افزایش سرعت وردپرس بدون افزونه

افزایش سرعت وردپرس بدون افزونه: آموزش کامل

در سال های اخیر به دلیل اهمیت سرعت سایت وردپرسی، صاحبان وب سایت برای افزایش سرعت سایت خود به دنبال راهکارهای موثر هستند. به همین جهت ما تصمیم گرفتیم در این مقاله راهکارهای افزایش سرعت وردپرس بدون افزونه را برای شما شرح دهیم تا بتوانید به راحتی مشکل وب سایت خود را شناسایی و آن را رفع کنید. راهکارهایی مانند استفاده از CDN، استفاده از هاست یا سرور مناسب، فعالسازی GZIP و… همگی راه های افزایش سرعت سایت هستند که می توانید بدون نصب هیچ افزونه ای بر روی سایت اعمال کنید. برای آشنایی بیشتر با هر یک از راهکارها تا انتها با ما همراه باشید.

مطالعه بیشتر
افزونه افزایش سرعت سایت وردپرس

افزونه افزایش سرعت سایت وردپرسی: معرفی بهترین افزونه ها + توضیح کامل

امروزه افراد مختلف به دنبال بهترین افزونه افزایش سرعت سایت وردپرس هستند تا سرعت وب سایت خود را بالا ببرند. همانطور که می دانید، سرعت سایت تاثیر بسیاری در جذب مخاطب و افزایش مشتری دارد و باید توجه ویژه ای به آن شود. بهترین افزونه های افزایش سرعت سایت وردپرسی شامل موارد زیر می باشد که در ادامه به طور کامل توضیح داده می شوند:
افزونه LiteSpeed Cache،
افزونه WP Rocket،
افزونه WP Smush،
افزونه WP Fastest Cache،
افزونه WP Optimize

مطالعه بیشتر
افزایش سرعت سایت لاراولی

افزایش سرعت سایت لاراولی: راهکار های عملی و 100% موثر

امروزه به دلیل محبوبیت گسترده لاراول، افزایش سرعت سایت لاراولی اهمیت بالایی پیدا کرده است. همانطور که می دانید لاراول فریمورکی است که برای ساخت وب سایت و اپلیکیشن مورد استفاده قرار می گیرد. بر خلاف وردپرس، جوملا، دروپال و… برای افزایش سرعت سایت لاراولی نمی توان از افزونه ها استفاده کرد. به همین دلیل ما این مقاله را به معرفی راه های بالا بردن سرعت سایت لاراولی مانند بهینه سازی تصاویر، استفاده از CDN، فعالسازی GZIP و… اختصاص دادیم.

مطالعه بیشتر
افزایش سرعت سایت

افزایش سرعت سایت: آموزش کامل + ویدئو رایگان

افزایش سرعت سایت یکی از عوامل تاثیرگذار بر سئو سایت و جذب مشتری است. پس اگر می خواهید بازدید وب سایت خود را افزایش دهید، باید ترفندهای افزایش سرعت سایت را با دقت بالا مطالعه و بر روی سایت خود پیاده سازی کنید. در ادامه به پاسخ سوال “چگونه سرعت سایت را بالا ببریم” می پردازیم، پس تا انتها با ما همراه باشید:

مطالعه بیشتر
افزایش سرعت سایت وردپرسی در موبایل: راهکار های کاملا موثر

افزایش سرعت سایت وردپرسی در موبایل: راهکار های کاملا موثر

امروزه به دلیل استفاده گسترده از تلفن های هوشمند، افزایش سرعت سایت وردپرسی در موبایل اهمیت بالایی دارد. برخی تصور می کنند تنها ریسپانسیو بودن سایت کافی است و به افزایش مشتری کمک خواهد کرد، در صورتی که باید به بهبود پروفرمنس سایت در موبایل نیز توجه بسیاری شود.
راهکارهای متفاوتی مانند بهینه سازی تصاویر، فعالسازی کش، بروزرسانی سایت و… برای افزایش سرعت سایت وردپرسی در موبایل وجود دارد که اگر تمام موارد بر روی سایت اعمال شود، افزایش سرعت چشمگیری را شاهد خواهیم بود. در ادامه با ما همراه باشید تا با این راهکارها به طور کامل آشنا شوید:

مطالعه بیشتر
افزایش سرعت سایت های شلوغ: راهکار های تست شده و موثر

افزایش سرعت سایت های شلوغ: راهکار های تست شده و موثر

در سال های اخیر گوگل برای افزایش رتبه یک وب سایت توجه ویژه ای به سرعت آن دارد. به همین دلیل افزایش سرعت سایت های شلوغ به یکی از دغدغه های سئوکاران تبدیل شده است. برای افزایش سرعت سایت راهکارهای بسیاری مانند بهینه سازی تصاویر، استفاده از CDN، استفاده از هاست یا سرور مناسب و… وجود دارد که با رعایت آن ها می توانیم تاثیر بسیاری در سرعت سایت خود بگذاریم و رضایت مشتریان را جلب کنیم. در همین راستا ما این مقاله را برای ارائه راهکارها آماده کرده ایم.

مطالعه بیشتر
پشتیبانی فنی سایت وردپرس چیست؟

خدمات پشتیبانی سایت وردپرس ( لیست خدمات پشتیبانی سایت + ویدئو رایگان)

خدمات پشتیبانی سایت وردپرس توسط تیم سازنده‌ی سایت های وردپرسی …

مطالعه بیشتر
خدمات پشتیبانی سایت وردپرس شامل چیست؟

پشتیبانی فنی سایت چیست؟ پشتیبانی فنی وردپرس – خدمات پشتیبانی فنی

پشتیبانی فنی سایت به سلسله فرآیندهایی گفته می‌شود که مشتریان …

مطالعه بیشتر
به بالای صفحه بردن