افزایش سرعت وردپرس بدون افزونه: آموزش کامل

در سال های اخیر به دلیل اهمیت سرعت سایت وردپرسی، صاحبان وب سایت برای افزایش سرعت سایت خود به دنبال راهکارهای موثر هستند. به همین جهت ما تصمیم گرفتیم در این مقاله راهکارهای افزایش سرعت وردپرس بدون افزونه را برای شما شرح دهیم تا بتوانید به راحتی مشکل وب سایت خود را شناسایی و آن را رفع کنید. راهکارهایی مانند استفاده از CDN، استفاده از هاست یا سرور مناسب، فعالسازی GZIP و... همگی راه های افزایش سرعت سایت هستند که می توانید بدون نصب هیچ افزونه ای بر روی سایت اعمال کنید. برای آشنایی بیشتر با هر یک از راهکارها تا انتها با ما همراه باشید.

دریافت مشاوره

در این مقاله ساده ترین و کاربردی ترین راهکارها بیان شد. در صورتی که تمایل دارید حل مشکل خود را به ما بسپارید، با شماره زیر تماس بگیرید.

افزایش سرعت وردپرس بدون افزونه

فهرست مطالب

چرا افزایش سرعت سایت مهم است؟

در حال حاضر مهم ترین موضوعی که باعث می شود رتبه بالا توسط گوگل کسب نمایید، میزان رضایت مشتری است. یعنی هر چقدر کاربران گوگل از وب سایت شما رضایت داشته باشند، به همان میزان وب سایت شما در نزد گوگل نیز محبوب است.

حالا برای جلب رضایت کاربر باید سرعت وب سایت خود را افزایش دهید. تصور کنید کاربر وارد وب سایت شما می شود و قصد خرید کالای مورد نظر خود را دارد. اما زمان باز شدن سایت بالا رفته و کاربر از انتظار خسته می شود. در این شرایط حتی پس از باز شدن سایت، کاربر دیگر اشتیاقی برای دیدن سایت و خدمات و محصولات شما ندارد و در کوتاه ترین زمان ممکن وب سایت را ترک می کند. در بدترین حالت، کاربر حتی برای باز شدن سایت منتظر نمانده و به سراغ وبسایت رغیب می رود.

اکنون تصور کنید تعداد زیادی از کاربران واکنش یکسان یعنی خروج از سایت را نسبت به شما داشته باشند. این حرکت کاربر به گوگل نشان می دهد که از وب سایت شما رضایت نداشته اند و در نتیجه رتبه سایت به شدت کاهش یافته و مشتریان خود را از دست می دهید.

به همین دلیل ما راهکارهای سریع و قابل اجرا را برای شما جمع آوری کرده ایم تا درصورتی که به دلایل مناسب قصد استفاده از افزونه را ندارید، با راه های افزایش سرعت وردپرس بدون افزونه آشنا شوید.

ترفندهای افزایش سرعت وردپرس بدون افزونه

برای افزایش سرعت سایت وردپرسی علاوه بر استفاده از افزونه، می توان از ترفندهای افزایش سرعت وردپرس بدون افزونه نیز استفاده کرد.

1. بهینه سازی تصاویر

بهینه سازی تصاویر یکی از ساده ترین و سریع ترین راه های افزایش سرعت سایت است. ما از تصاویر در قسمت های مختلف سایت استفاده می کنیم که بر جذب مخاطب بسیار موثر است اما اگر از آن به درستی استفاده نشود، تاثیر منفی بر رشد سایت خواهد داشت. برای بهینه سازی تصاویر کافی است حجم آن ها را کاهش داده و با فرمت JPEG و PNG ذخیره کنید.

برای کاهش حجم عکس ها می توانید از فتوشاپ استفاده کنید و اگر قصد دارید تعداد زیادی عکس را به طور همزمان فشرده کنید، وب سایت ها و ابزارهای مختلفی وجود دارد که می توانید آن ها استفاده نمایید. ما به شما وب سایت imagecompressor.com را پیشنهاد می دهیم. بهتر است حجم یک تصویر کمتر از 70 کیلوبایت باشد تا در صورت افزایش تعداد عکس های موجود بر روی سایت، سرعت سایت افت نداشته باشد.

همچنین نکته مهمی که باید به آن توجه کنید ابعاد عکس است. شما باید با توجه به مکان مورد استفاده عکس را در ابعاد مناسب و ریسپانسیو تنظیم کنید. استفاده از ابعاد بزرگتر باعث افزایش حجم تصویر و در نتیجه افزایش سرعت سایت می شود.

2. استفاده از CDN برای افزایش سرعت وردپرس بدون افزونه

CDN به معنای سیستم توزیع و تحویل محتواست که برای افزایش امنیت و سرعت سایت استفاده می شود. هنگامی که از CDN برای وب سایت خود استفاده می کنید، به دلیل اتصال سرور اصلی به سرورهای نقاط مختلف جهان، کاربران در سراسر دنیا می توانند وب سایت شما را با سرعت بالایی مشاهده کنند. به صورت کلی زمانی که کاربر وارد سایت می شود درخواست ها از سرور اصلی به او ارسال می شود که این عمل با توجه به مسافت کاربر قابل افزایش است. اما وقتی از CDN استفاده کنید، درخواست ها از سرور CDN در محلی که کاربر قرار دارد، به او فرستاده می شود. در این حالت نه تنها تعداد رکوست های سرور اصلی بسیار کاهش می یابد بلکه مدت زمان پردازش کدهای php سمت سرور یا هاست به شکل چشمگیری کمتر می شود. زیرا زمانی که ریسپانس توسط سرور دریافت می شود تا مدت زمان معینی مثلا حدود 1 ساعت در حافظه کش باقی می ماند.

برای اینکه بتوانید از این راهکار استفاده نموده و سرعت وب سایت خود را افزایش دهید، معروف ترین CDNهای موجود را معرفی می کنیم تا با توجه به نیازتان آن را بر روی سایتتان پیاده سازی کنید.

  • کلود فلر (cloudflare) : این سیستم یکی از معروف ترین CDNهای دنیاست که به صورت کاملا رایگان امکانات بسیاری در اختیار کاربران قرار می دهد. تنها در صورتی لازم است از نسخه پرو استفاده کنید که حجم ترافیک وب سایت بالا باشد. متاسفانه سیستم کلود فلر در ایران سرور ندارد و حتی با برخی از هاست های ایرانی دچار تداخل می شود.
  • ابر آروان : ابر آروان یک شرکت معروف ایرانی است که خدمات مربوط بهCDN را به کاربران ارائه  می دهد. این شرکت به دلیل ارائه خدمات با کیفیت و همچنین استفاده از سرورهای داخل ایران، محبوبیت بالایی داشته و کاربران بسیاری از این سیستم استفاده می کنند.
  • ابر دراک : این شرکت با وجود اینکه تازه تاسیس می باشد اما به خوبی توانسته رضایت کاربران را جلب نماید. دلیل توجه کاربران به این سیستم ارائه سرویس های ابری با کیفیت است.
افزایش سرعت وردپرس بدون افزونه
استفاده از CDN برای افزایش سرعت وردپرس بدون افزونه

3. استفاده از سیستم های کش

برای استفاده از سیستم های کش بدون نصب افزونه، لازم است پس از ست کردن CDN، پروکسی سایت را نیز فعال کرد. برای مثال ما CDN وب سایت خود را بر روی ابر آروان ست کرده و پروکسی را فعال می نماییم. در این حالت زمانی که کاربر از هر کشوری وارد وب سایت ما می شود، سیستم CDN ابر آروان به سرور اصلی سایت رکوئست ارسال می کند و سپس سرور اصلی پس از اجرای کدهای PHP، نتیجه را برای سیستم CDN می فرستد. حالا با توجه به زمان معین شده، سایت پس از ورود کاربر از اطلاعاتی که سرور اصلی برای سیستم CDN ارسال کرده و در حافظه CDN ابر آروان ذخیره شده، استفاده می کند و هربار رکوئست به سرور فرستاده نمی شود. این عمل باعث کاهش رکوئست ها و در نتیجه افزایش سرعت وردپرس بدون افزونه می باشد.

ما به شما پیشنهاد می کنیم برای استفاده از سیستم کش، افزونه های کش مانند WP Racket، WP Optimize  و WP Fastest Cache را نصب نمایید. شاید نصب افزونه باعث کاهش سرعت سایت شود، اما مکانیسم افزونه های کش متفاوت بوده و باعث افزایش سرعت سایت خواهد شد.

اگر در رابطه با اضافه کردن افزونه های کش ابهام و سوالی دارید و یا احساس می کنید اضافه کردن افزونه باعث کاهش سرعت و آسیب به قسمت های مختلف سایت می شود، می توانید با کارشناسان آیگن وب تماس بگیرید و پاسخ سوالات خود را به صورت کاملا تخصصی دریافت نمایید.

4. استفاده از هاست یا سرور مناسب

یکی از مهم ترین و موثرترین راهکارهای افزایش سرعت وردپرس بدون افزونه، استفاده از هاست یا سرور مناسب و معتبر است. انتخاب یک هاست معتبر بسیار اهمیت بالایی دارد، در صورتی که اگر به آن بی توجهی شود ممکن است در آینده مشکلاتی در روند بهینه سازی سایت ایجاد کند. خصوصا اگر قصد استفاده از هاست های اشتراکی را دارید، باید در انتخاب شرکت هاستینگ و خدمات اراده دهنده آن توجه زیادی داشته باشید.

نوع سیستم عامل، مشخصات سخت افزاری سیستم سرور و مقدار پهنای باند عواملی هستند که باید قبل از خرید هاست از آن اطلاع یابید تا بهترین شرکت هاستینگ را شناسایی کنید.

ما برای راحتی شما، میهن وب هاست و نت افراز را به عنوان بهترین شرکت های هاستینگ به شما پیشنهاد می دهیم. معرفی این هاستینگ ها تنها بر اساس تجربه شخصی آیگن وب بوده و دلیلی بر خوب نبودن دیگر هاستینگ ها نمی باشد. این شرکت ها به دلیل ارائه خدمات با کیفیت با قیمت مناسب، طرفداران بسیاری داشته و به عنوان بهترین هاستینگ ها شناخته می شود.

سایت هایی که دارای حجم ترافیک بالایی هستند، بهتر است قبل از خرید هاست از یک متخصص مشاوره دریافت کنند تا پس از بررسی وب سایت، بهترین هاستینگ به او معرفی شود.

5. فعالسازی GZIP

احتمالا واژه زیپ کردن فایل (ZIP) به گوشتان خورده است. این عمل برای کاهش حجم یک یا چند فایل انجام می شود. شاید تعجب کنید اما این قابلیت برای صفحات وب سایت نیز وجود دارد، که می توانید با فعال سازی آن فایل های سایت را فشرده سازی کرده و حجم آن ها را کاهش دهید. کاهش حجم وب سایت باعث افزایش سرعت سایت و در نتیجه رضایت کاربران خواهد بود.

مرورگرها در جدیدترین نسخه خود در حالت دسکتاپ و موبایل از این قابلیت پشتیبانی می کنند. وقتی مرورگر سرور را لود می کند، بررسی می کند اگر Gzip فعال بود، فایل های فشرده سایت را بارگذاری می کند و در صورتی که Gzip فعال نباشد، مرورگر با استفاده از نسخه پیش فرض و با زمان بیشتر سایت را باز می کند.

نحوه فعال سازی این قابلیت، علاوه بر استفاده از افزونه، از طریق اضافه کردن کد به فایل . htaccess  نیز امکان پذیر است. برای اضافه کردن این کدها لازم است به تنظیمات آپاچی و نحوه ویرایش فایل `htaccess` آشنا باشید.

Compress HTML, CSS, JavaScript, Text, XML and fonts#

AddOutputFilterByType DEFLATE application/javascript

AddOutputFilterByType DEFLATE application/rss+xml

AddOutputFilterByType DEFLATE application/vnd.ms-fontobject

AddOutputFilterByType DEFLATE application/x-font

AddOutputFilterByType DEFLATE application/x-font-opentype

AddOutputFilterByType DEFLATE application/x-font-otf

AddOutputFilterByType DEFLATE application/x-font-truetype

AddOutputFilterByType DEFLATE application/x-font-ttf

AddOutputFilterByType DEFLATE application/x-javascript

AddOutputFilterByType DEFLATE application/xhtml+xml

AddOutputFilterByType DEFLATE application/xml

AddOutputFilterByType DEFLATE font/opentype

AddOutputFilterByType DEFLATE font/otf

AddOutputFilterByType DEFLATE font/ttf

AddOutputFilterByType DEFLATE image/svg+xml

AddOutputFilterByType DEFLATE image/x-icon

AddOutputFilterByType DEFLATE text/css

AddOutputFilterByType DEFLATE text/html

AddOutputFilterByType DEFLATE text/javascript

AddOutputFilterByType DEFLATE text/plain

AddOutputFilterByType DEFLATE text/xml

Remove browser bugs (only needed for really old browsers)#

BrowserMatch ^Mozilla/4 gzip-only-text/html

BrowserMatch ^Mozilla/4\.0[678] no-gzip

BrowserMatch \bMSIE !no-gzip !gzip-only-text/html

Header append Vary User-Agent

افزایش سرعت وردپرس بدون افزونه
فعالسازی Gzip برای افزایش سرعت سایت وردپرسی

6. دریافت مشاوره فنی

اگر حجم وب سایت شما بالاست و یا برای افزایش سرعت وردپرس بدون افزونه دانش تخصصی ندارید، پیشنهاد می شود از یک متخصص، مشاوره فنی دریافت کنید تا بهترین راهکار را بر روی سایت پیاده سازی کند. قطعا دریافت نظر کارشناسی و انجام روش های افزایش سرعت سایت بدون افزونه به دست متخصص نتیجه بهتری برای وب سایت به دنبال خواهد داشت.

نتیجه گیری

در این مقاله سعی کردیم روش هایی که موجب افزایش سرعت سایت می شود را به طور کامل بیان کنیم تا به راحتی بتوانید بدون افزونه سرعت وب سایت خود را بالا ببرید. اما باید بدانید تنها تکیه بر روش های افزایش سرعت بدون افزونه کافی نیست و حتی در مواردی نتیجه دلخواه حاصل نمی شود. برخی از افراد با تصور اینکه استفاده از افزونه ها باعث کند شدن سایت می شود، از روش های دیگر به دنبال افزایش سرعت سایت هستند، در صورتی که مکانیسم افزونه های کش کاملا متفاوت است و تاثیر بسیاری بر بالا رفتن سرعت سایت دارد. اگر بهترین روش برای افزایش سرعت وب سایت خود را نمی دانید، می توانید برای دریافت مشاوره فنی با ما در تماس باشید.

Share this post with your friends

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

افزایش سرعت سایت وردپرسی

افزایش سرعت وردپرس | چگونه سرعت سایت وردپرس را افزایش دهیم؟

امروزه افزایش سرعت سایت وردپرسی از اهمیت بالایی برخوردار است و صاحبان کسب و کارها به دنبال یافتن راه های افزایش سرعت سایت وردپرسی هستند. برای بالا بردن سرعت سایت وردپرس روش های بسیاری مانند استفاده از CDN، بهینه سازی تصاویر، فعالسازی GZIP و… وجود دارد که هر کدام در جایگاه خود بر روی سرعت سایت موثر است. در ادامه تمامی راهکارهای افزایش سرعت سایت وردپرس را به طور کامل توضیح می دهیم.

مطالعه بیشتر
بالا بردن سرعت لود سایت وردپرس

بالا بردن سرعت لود سایت وردپرس: صفر تا صد افزایش سرعت بارگذاری

امروزه بالا بردن سرعت لود سایت وردپرس و جذب مشتری دغدغه اصلی صاحبان کسب و کارها می باشد. دلیل اهمیت افزایش سرعت بارگذاری سایت وردپرس، ارتباط مستقیم آن با بالا بردن بازدیدکنندگان سایت و در نتیجه تعداد مشتریان می باشد. گوگل اعلام کرده اگر قصد بالا بردن بازدید سایتتان را دارید، باید راهکارهای افزایش سرعت باز شدن سایت را پیاده سازی کنید تا پس از جلب رضایت کاربران، رتبه بیشتری نسبت به رقبا کسب نمایید. و اما ترفندهایی که در این مقاله برای افزایش سرعت بالا آمدن سایت بیان می کنیم شامل بهینه سازی تصاویر، استفاده از CDN، بهینه سازی دیتابیس و… است.

مطالعه بیشتر
افزایش سرعت وردپرس بدون افزونه

افزایش سرعت وردپرس بدون افزونه: آموزش کامل

در سال های اخیر به دلیل اهمیت سرعت سایت وردپرسی، صاحبان وب سایت برای افزایش سرعت سایت خود به دنبال راهکارهای موثر هستند. به همین جهت ما تصمیم گرفتیم در این مقاله راهکارهای افزایش سرعت وردپرس بدون افزونه را برای شما شرح دهیم تا بتوانید به راحتی مشکل وب سایت خود را شناسایی و آن را رفع کنید. راهکارهایی مانند استفاده از CDN، استفاده از هاست یا سرور مناسب، فعالسازی GZIP و… همگی راه های افزایش سرعت سایت هستند که می توانید بدون نصب هیچ افزونه ای بر روی سایت اعمال کنید. برای آشنایی بیشتر با هر یک از راهکارها تا انتها با ما همراه باشید.

مطالعه بیشتر
افزونه افزایش سرعت سایت وردپرس

افزونه افزایش سرعت سایت وردپرسی: معرفی بهترین افزونه ها + توضیح کامل

امروزه افراد مختلف به دنبال بهترین افزونه افزایش سرعت سایت وردپرس هستند تا سرعت وب سایت خود را بالا ببرند. همانطور که می دانید، سرعت سایت تاثیر بسیاری در جذب مخاطب و افزایش مشتری دارد و باید توجه ویژه ای به آن شود. بهترین افزونه های افزایش سرعت سایت وردپرسی شامل موارد زیر می باشد که در ادامه به طور کامل توضیح داده می شوند:
افزونه LiteSpeed Cache،
افزونه WP Rocket،
افزونه WP Smush،
افزونه WP Fastest Cache،
افزونه WP Optimize

مطالعه بیشتر
افزایش سرعت سایت لاراولی

افزایش سرعت سایت لاراولی: راهکار های عملی و 100% موثر

امروزه به دلیل محبوبیت گسترده لاراول، افزایش سرعت سایت لاراولی اهمیت بالایی پیدا کرده است. همانطور که می دانید لاراول فریمورکی است که برای ساخت وب سایت و اپلیکیشن مورد استفاده قرار می گیرد. بر خلاف وردپرس، جوملا، دروپال و… برای افزایش سرعت سایت لاراولی نمی توان از افزونه ها استفاده کرد. به همین دلیل ما این مقاله را به معرفی راه های بالا بردن سرعت سایت لاراولی مانند بهینه سازی تصاویر، استفاده از CDN، فعالسازی GZIP و… اختصاص دادیم.

مطالعه بیشتر
افزایش سرعت سایت

افزایش سرعت سایت: آموزش کامل + ویدئو رایگان

افزایش سرعت سایت یکی از عوامل تاثیرگذار بر سئو سایت و جذب مشتری است. پس اگر می خواهید بازدید وب سایت خود را افزایش دهید، باید ترفندهای افزایش سرعت سایت را با دقت بالا مطالعه و بر روی سایت خود پیاده سازی کنید. در ادامه به پاسخ سوال “چگونه سرعت سایت را بالا ببریم” می پردازیم، پس تا انتها با ما همراه باشید:

مطالعه بیشتر
افزایش سرعت سایت وردپرسی در موبایل: راهکار های کاملا موثر

افزایش سرعت سایت وردپرسی در موبایل: راهکار های کاملا موثر

امروزه به دلیل استفاده گسترده از تلفن های هوشمند، افزایش سرعت سایت وردپرسی در موبایل اهمیت بالایی دارد. برخی تصور می کنند تنها ریسپانسیو بودن سایت کافی است و به افزایش مشتری کمک خواهد کرد، در صورتی که باید به بهبود پروفرمنس سایت در موبایل نیز توجه بسیاری شود.
راهکارهای متفاوتی مانند بهینه سازی تصاویر، فعالسازی کش، بروزرسانی سایت و… برای افزایش سرعت سایت وردپرسی در موبایل وجود دارد که اگر تمام موارد بر روی سایت اعمال شود، افزایش سرعت چشمگیری را شاهد خواهیم بود. در ادامه با ما همراه باشید تا با این راهکارها به طور کامل آشنا شوید:

مطالعه بیشتر
افزایش سرعت سایت های شلوغ: راهکار های تست شده و موثر

افزایش سرعت سایت های شلوغ: راهکار های تست شده و موثر

در سال های اخیر گوگل برای افزایش رتبه یک وب سایت توجه ویژه ای به سرعت آن دارد. به همین دلیل افزایش سرعت سایت های شلوغ به یکی از دغدغه های سئوکاران تبدیل شده است. برای افزایش سرعت سایت راهکارهای بسیاری مانند بهینه سازی تصاویر، استفاده از CDN، استفاده از هاست یا سرور مناسب و… وجود دارد که با رعایت آن ها می توانیم تاثیر بسیاری در سرعت سایت خود بگذاریم و رضایت مشتریان را جلب کنیم. در همین راستا ما این مقاله را برای ارائه راهکارها آماده کرده ایم.

مطالعه بیشتر
پشتیبانی فنی سایت وردپرس چیست؟

خدمات پشتیبانی سایت وردپرس ( لیست خدمات پشتیبانی سایت + ویدئو رایگان)

خدمات پشتیبانی سایت وردپرس توسط تیم سازنده‌ی سایت های وردپرسی …

مطالعه بیشتر
خدمات پشتیبانی سایت وردپرس شامل چیست؟

پشتیبانی فنی سایت چیست؟ پشتیبانی فنی وردپرس – خدمات پشتیبانی فنی

پشتیبانی فنی سایت به سلسله فرآیندهایی گفته می‌شود که مشتریان …

مطالعه بیشتر
به بالای صفحه بردن